25 January 2011, 23:41
Zoo,
Ook aan de 242Turbo bezig geweest. Lekker op wintersport geweest dus heeft weer
even stilgelegen.
Achter zitten de Billsteins B6'en en de verlaagde Lesjofors veren erop.
De voorkant komt binnenkort wel in het weekend.
Het Pipercros luchtfilter is inmiddels ook gemonteerd alsmede de nieuwe (helaas blauwe) bougiekabels.
De Simons uitlaat past ook perfect...Moet er echter weer af voor de wideband (bung inlassen).
De Lesjofors veren
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04190.jpg[/img]
Iemand nog onderdelen hiervan nodig ? Laat maar weten
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04189.jpg[/img]
Voorkant moet dus nog
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04188.jpg[/img]
De bougiekabels, blauw helaas, maar ze voelen wel degelijk aan in ieder geval
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04187.jpg[/img]
Intercooler toch ook maar gelijk weer aangesloten (nog lelijk..wordt later wel netjes afgewerkt, eerst maar mooi gaan lopen hopelijk)
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04183.jpg[/img]
De Simons uitlaat (nou ja, in dit geval het eindstukje)
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04182.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04181.jpg[/img]
De motor draait in ieder geval rond, loopt (redelijk) netjes maar heeft dringende behoefte aan een fijne afstelling.
Oliedruk loopt mooi rond de 4bar bij koude motor. Bij olie pisheet loopt deze terug naar < 2 bar. Mooie waardes volgens mij.
Ik ben nog aan het wachten op een nieuwe carterontluchtingspot. Aangezien ik twee weken geleden met een ruime liter teveel olie heb gedraaid spuugde hij het er mooi uit tussen turbo en inlaatspruitstuk. (ok..de motor draaide toen wel even goed (zwaar) belast)).
Dat is er via de carterplug weer uitgegaan, afwachten wat hij nu gaat doen.
(of hij nog lekt / wegdrukt ergens...hopefully not)
Ik ben nog op zoek naar een kilometerteller kabel tbv aansluiten op een M46, en een bijbehorende km-teller / klok (km ipv mijlen).
Tevens op zoek naar een gaskabel en versnellingspook hoes (uiteraard alles in goede/onbeschadigde staat).
Ook aan de 242Turbo bezig geweest. Lekker op wintersport geweest dus heeft weer
even stilgelegen.
Achter zitten de Billsteins B6'en en de verlaagde Lesjofors veren erop.
De voorkant komt binnenkort wel in het weekend.
Het Pipercros luchtfilter is inmiddels ook gemonteerd alsmede de nieuwe (helaas blauwe) bougiekabels.
De Simons uitlaat past ook perfect...Moet er echter weer af voor de wideband (bung inlassen).
De Lesjofors veren
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04190.jpg[/img]
Iemand nog onderdelen hiervan nodig ? Laat maar weten
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04189.jpg[/img]
Voorkant moet dus nog
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04188.jpg[/img]
De bougiekabels, blauw helaas, maar ze voelen wel degelijk aan in ieder geval
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04187.jpg[/img]
Intercooler toch ook maar gelijk weer aangesloten (nog lelijk..wordt later wel netjes afgewerkt, eerst maar mooi gaan lopen hopelijk)
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04183.jpg[/img]
De Simons uitlaat (nou ja, in dit geval het eindstukje)
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04182.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04181.jpg[/img]
De motor draait in ieder geval rond, loopt (redelijk) netjes maar heeft dringende behoefte aan een fijne afstelling.
Oliedruk loopt mooi rond de 4bar bij koude motor. Bij olie pisheet loopt deze terug naar < 2 bar. Mooie waardes volgens mij.
Ik ben nog aan het wachten op een nieuwe carterontluchtingspot. Aangezien ik twee weken geleden met een ruime liter teveel olie heb gedraaid spuugde hij het er mooi uit tussen turbo en inlaatspruitstuk. (ok..de motor draaide toen wel even goed (zwaar) belast)).
Dat is er via de carterplug weer uitgegaan, afwachten wat hij nu gaat doen.
(of hij nog lekt / wegdrukt ergens...hopefully not)
Ik ben nog op zoek naar een kilometerteller kabel tbv aansluiten op een M46, en een bijbehorende km-teller / klok (km ipv mijlen).
Tevens op zoek naar een gaskabel en versnellingspook hoes (uiteraard alles in goede/onbeschadigde staat).