25 January 2011, 21:33
ongeacht wat op welke manier je de brandstof in je motor stopt, pas echt zekerheid heb je met een breedband lambdasonde. zeker voor systemen als K-jet met/zonder gas kan het heel handig zijn om te zien of je niet te weinig brandstof in je mengsel hebt maar zeker ook niet of je te veel er in stopt. nu zul je zon wideband (a ~150-200 euro) niet snel terugverdienen met een beter verbruik maar je hoeft ook niet meer naar de garage om de boel af te stellen en je auto kan er wel wat sneller van worden. (afhankelijk van hoe verkeerd ie is afgesteld, meestal behoorlijk, want de garage kan met de co meter alleen stationair en verhoogd stationair meten, de rest is gissen, of ze moeten de meetkast al in de aanhanger achter de auto zetten). bij de mijne merk ik 5% extra (tov optimum) hoeveelheid brandstof al goed in de power (minder power).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni