17 January 2011, 00:07
Controleer ook de distributieriem. Drie dingen vallen samen:
1. de 0 op de krukaspoelie moet t.o. het vaste merkteken op het deksel staan,
2. de rotor moet naar cil 1. wijzen (volg de bougiekabel), zo niet de krukas 1 keer ronddraaien weer tot de 0 t.o. het merkteken staat
3. de nokken van cil. 1 staan symmetrisch omhoog want dit is BDP van de compressieslag (kijk door het olievulgat).
1. de 0 op de krukaspoelie moet t.o. het vaste merkteken op het deksel staan,
2. de rotor moet naar cil 1. wijzen (volg de bougiekabel), zo niet de krukas 1 keer ronddraaien weer tot de 0 t.o. het merkteken staat
3. de nokken van cil. 1 staan symmetrisch omhoog want dit is BDP van de compressieslag (kijk door het olievulgat).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969