16 January 2011, 22:27
Als ik eerlijk ben liep hij ook niet bijzonder netjes. Maar starten en lopen deed hij wel. 30 graden voorontsteking en ongeveer 1mm ruimte op de puntjes (maximaal). In de tussentijd zijn de condensator en puntjes vervangen, nu loopt hij minder mooi.
Als ik het goed begrijp is de electronische ontsteking dus niet nodig voor onze Volvo's? Pertronix belooft nogal een behoorlijke verbetering op vonk en verbruik... Het schijnt dat de B21 en B23 dit type nodig hebben: Pertronix 1847V (70 dollar of ruim 100 euro...).
Als ik het goed begrijp is de electronische ontsteking dus niet nodig voor onze Volvo's? Pertronix belooft nogal een behoorlijke verbetering op vonk en verbruik... Het schijnt dat de B21 en B23 dit type nodig hebben: Pertronix 1847V (70 dollar of ruim 100 euro...).
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel