16 January 2011, 22:12
In mijn geval heeft een "beun de haas" getracht het vermogen te verhogen door de turbodruk op te laten lopen middels het terugstellen van de actuator.
Helaas veel te ver waardoor bij half-gas het veiligheidssysteem al in werking trad. Ik heb de actuator zover als nodig weer opgeschroefd dat ik op benzine en volle belasting in een hoge versnelling niet het rood inga.
Betreft dus eigenlijk het herstellen van de originele setting.
Met ventielen kun je veel mooiere (custom) afstelling bereiken, dat klopt. Dit is niet aan mij besteed, ik ben gelukkig met de huidge prestaties.
Helaas veel te ver waardoor bij half-gas het veiligheidssysteem al in werking trad. Ik heb de actuator zover als nodig weer opgeschroefd dat ik op benzine en volle belasting in een hoge versnelling niet het rood inga.
Betreft dus eigenlijk het herstellen van de originele setting.
Met ventielen kun je veel mooiere (custom) afstelling bereiken, dat klopt. Dit is niet aan mij besteed, ik ben gelukkig met de huidge prestaties.
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio