16 January 2011, 20:59
Vreemd genoeg gaat het in de 240 Greenbook heel anders (had ik ook niet gedacht):
*Oh wacht, er staat nog wat vooraf* Ze gebruiken een remmendoorspoeler, ze zetten remvl.st. met 3-4 bar op het reservoir. Dat schiet lekker op!
LV alle drie de nippels tegelijk, RV alle drie (5x per kant pedaal intrappen), RA openen en controleren op luchtbellen, LA idem
Dan weer LV alle 3 maar dan 3x pompen, RV 3x pompen, en dit herhalen tot er geen luchtbellen meer meekomen.
* Voor 'handmatig' ontluchten zou ik deze volgorde aanhouden:
Since the 240 has two separate hydraulic systems (non ABS), the recommended sequence bleeds each system separately.
The upper two piston chambers on the front calipers form an inverted "U", with a single bleeder at the highest point. The lower two piston chambers form an upright "U", with bleeders at the two high points.
(See illustrations in Bentley, p 500-1 and Haynes, p 9-13)
Either A or B can be done first:
System A:
1) Left rear
2) Left front - Upper piston chambers (single bleeder, top)
3) Right front - Upper piston chambers (single bleeder, top)
System B:
4) Right rear
5) Right front - Lower piston chambers (inner and outer bleeders, either first)
6) Left front - Lower piston chambers (inner and outer bleeders, either first)
*Oh wacht, er staat nog wat vooraf* Ze gebruiken een remmendoorspoeler, ze zetten remvl.st. met 3-4 bar op het reservoir. Dat schiet lekker op!
LV alle drie de nippels tegelijk, RV alle drie (5x per kant pedaal intrappen), RA openen en controleren op luchtbellen, LA idem
Dan weer LV alle 3 maar dan 3x pompen, RV 3x pompen, en dit herhalen tot er geen luchtbellen meer meekomen.
* Voor 'handmatig' ontluchten zou ik deze volgorde aanhouden:
Since the 240 has two separate hydraulic systems (non ABS), the recommended sequence bleeds each system separately.
The upper two piston chambers on the front calipers form an inverted "U", with a single bleeder at the highest point. The lower two piston chambers form an upright "U", with bleeders at the two high points.
(See illustrations in Bentley, p 500-1 and Haynes, p 9-13)
Either A or B can be done first:
System A:
1) Left rear
2) Left front - Upper piston chambers (single bleeder, top)
3) Right front - Upper piston chambers (single bleeder, top)
System B:
4) Right rear
5) Right front - Lower piston chambers (inner and outer bleeders, either first)
6) Left front - Lower piston chambers (inner and outer bleeders, either first)
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

