14 January 2011, 12:50
Martin245 schreef:Nog even en ik werk jaarlijks bij.....
Nog maar eens doorgelezen wat ik allemaal van plan was, en ook werkelijk heb gedaan. Valt tegen.
Vanavond na het werk de auto de loods ingereden en de uitlaat (Kwik dinges) eronder uit geslepen. Die werd echt te gaar en ik werd met de APK in november al gewaarschuwd dat hij er binnenkort wel eens vandoor zou willen. Boutjes tijdens de lunch in de IMAL gezet, gaven geen enkel probleem. In 2 uurtjes de zaak eronder uit getrokken en een nieuwe Simons eronder gehangen. Nooit eerder gedaan, viel me alles mee. Is niet perfect: bij het starten klopt'ie ergens tegen de koets en in een linker bocht hoor ik hem af en toe. Van de week maar eens kijken waar dat gebeurt. Dan zal het wel tekenen. Maar wat een verschil..!! De auto pakt lekkerder op, reageert beter op het gas en bij het stukje snelweg dat ik heb genomen, viel het op dat de auto niet meer kabaal gaat maken als het toerental oploopt. Daarnaast draait hij veel rustiger en veel van de bijgeluiden zijn uit de auto. Ik wist dat de oude uitlaat er niet lekker onder hing, maar het was blijkbaar erger dan ik dacht. Ik ben er blij mee ;D De brom in de auto is iets duidelijker geworden, maar beslist niet storend.
Ik heb van Sjors een paar maanden geleden 4 deuren en een achterklep overgenomen. Deze gaan in het voorjaar in de voorbereiding en ik hoop die daarna op kleur te kunnen laten maken. Daarmee gaat de laatste chroomrand om de ruiten ter ziele. (Achterklep) Het is niet anders..... Ook eens het aanbod aannemen van een maat om bij hem op de zaak de dorpels aan te pakken. Ik loop nu al 1,5 jaar te roepen dat ze aangepakt moeten worden maar echt schot zit er niet in. (Zo ook de verbouwing. De gemeente regelt de financiering en zoals ik eerder aangaf zou dat in september geregeld zijn. Nu hebben ze het over "begin van het jaar". Na mei wordt het halverwege het jaar, dus hoop ik dat ze het idd voor juni eens geregeld hebben)
Overigens heeft de bikkel in november zijn 5e APK achter de rug sinds dat ik hem heb, en nog steeds in 1 keer goedkeur. (Heb hiervoor Peugeot gereden, daar liep ik op leeg......)
Als je links af gaat en je hoort je uitlaat tegen de carroserie trillen dan is de kans groot dat ie net voorbij je achterwiel tegen de balk aanloopt te trillen, komt door het kantelen van de motor en bak met het nemen van de bocht. Kwestie van goed uitlijnen. Dit was bij mij het probleem. Het gaat dus om het stuk pijp na de as bocht en voor de laatste demper, Dit zit relatief dicht bij het dikke plaatwerk vindt ik.