5 January 2011, 13:02
740t16v schreef:- orginele volvo/oem kabel om motor klep te openen (en zijn hier geen aanpasssingen voor dat dit 'netter/beter' werkt dan dat gekke loshangende witte geval ? ;-) ).
Olietemperatuur. Beste plek om op te meten ? In carterplug ? Is dat geen M18 ? Ik kan geen olietemp.sensoren vinden met een M18 aansluiting. D.w.z. waarschijnlijk zoek ik niet goed genoeg. Of is er nog een andere plek mogelijk ?
(oliefilter adapter ring met aansluitingen is geen optie voor zover ik weet omdat de ruimte 'er niet is'.).
Liefst meet ik het signaal VOOR de oliekoeler ergens. Iemand suggesties ? (of heeft iemand een olietemperatuur sensor voor in carterpan liggen -> ook goed).
je kunt eens kijken of je een 140 kabel met montagepunt kunt plaatsen, beugeltje aan de deurstijl en een klein zwart trekknopje, eea zit vast geschroefd ipv bungelen..
ik meet de olietemp in het carter, daar heb je het gemiddelde van wat er uit het blok komt met eventueel invloed van de koeling in het carter want da's uiteindelijk hetgeen wat weer terugegepompt wordt. Ik heb een moer in het carter, volgens mij M20 (?) , kijk ook eens bij het VDO programma.. echter gebruik ik al jaren een universele VDO sensor welke in de olipeilstokhouder zit en ook die functie dient..