5 January 2011, 10:19
Even een update:
Blok hangt er weer in en loopt.
Nu nog even zonder uitlaat maar het wachten is op de Simons 2,5" vanaf turbo naar achteren.
(benieuwd hoeveel (hoe weinig) jaartjes deze het volhouden).
In de downpipe even de bun lassen t.b.v. AFR meter (komt in dashboard kastje waarschijnlijk).
Gisteravond de bak er weer achter gezet. ATF-F gehaald voor de M46OD. Hopelijk vind hij dat lekker...verse.
En even een nieuwe massa-sluiting gemaakt voor de overdrive. Die was nagenoeg afgebroken.
(dito voor de achteruitrij schakelaar, echter moet deze nog gedaan worden).
De KM teller kabel is voorzien van een vies rood plakgoedje..ik denk 'ter afdichting' , maar feitelijk is het 'knakenwerk'.
Wie kan antwoord geven op deze:
De KM teller aansluiting draai je op 'een wieltje'...Aan dit wieltje zit een tandwiel welke wordt aangedreven.
Kan ik 'dat setje' er zo uitdraaien ? (met name dan: later er weer goed in krijgen) ?
Welke pakking heb ik hiervoor nodig zodat hij lekvrij is/blijft (voorlopig) ?
Veder ben ik nodig:
- orginele volvo/oem km-teller kabel
- orginele volvo/oem gaskabel (die met het plastic witte stelschroefje tbv stationair)
- orginele volvo/oem kabel om motor klep te openen (en zijn hier geen aanpasssingen voor dat dit 'netter/beter' werkt dan dat gekke loshangende witte geval ? ;-) ).
Het probleem met de oliedrukmeter is opgelost. Heb een 0/10 bar sensor geplaatst op het 45graden voetje (anders kom je niet uit met dynamo/oliefilter). Probleem leek toen nog aanwezig. Vervolgens uit de 740 een oliedrukmeter gepakt van 0/10 bar. Beetje overdreven maar het werkt nu wel.
Wie heeft liggen: oliedruksensor, 2 polig (G & WK), 0/5 bar van VDO en/of oliedruk meter 0/5 bar VDO vision (de zwarte met oranje wijzer).
Olietemperatuur. Beste plek om op te meten ? In carterplug ? Is dat geen M18 ? Ik kan geen olietemp.sensoren vinden met een M18 aansluiting. D.w.z. waarschijnlijk zoek ik niet goed genoeg. Of is er nog een andere plek mogelijk ?
(oliefilter adapter ring met aansluitingen is geen optie voor zover ik weet omdat de ruimte 'er niet is'.).
Liefst meet ik het signaal VOOR de oliekoeler ergens. Iemand suggesties ? (of heeft iemand een olietemperatuur sensor voor in carterpan liggen -> ook goed).
Verder heb ik nog zo'n 10 a 20 draadjes welke (nog) niet aangesloten zijn. Uitzoeken wat er nog aangesloten moet worden, wat mist en wat overbodig is. Van ÃÃn kabelsetje zag ik dat ook daar de isolatie weg is. Daarna beide stekkers vanaf schutbord eraf en overbodige bedrading weghalen, en eventueel 'nieuw benodigde kabel' overnieuw aanbrengen (bijv. olietemperatuur en wellicht uitlaatgas temperatuur). Welk bedrijf had ook alweer die bekabeling / connectoren / stekkers etc. voor automaterialen. Ik heb/had 'm ergens in de favorieten staan maar ben 'm kwijt.
Tot zover.
Grtz.
Blok hangt er weer in en loopt.
Nu nog even zonder uitlaat maar het wachten is op de Simons 2,5" vanaf turbo naar achteren.
(benieuwd hoeveel (hoe weinig) jaartjes deze het volhouden).
In de downpipe even de bun lassen t.b.v. AFR meter (komt in dashboard kastje waarschijnlijk).
Gisteravond de bak er weer achter gezet. ATF-F gehaald voor de M46OD. Hopelijk vind hij dat lekker...verse.
En even een nieuwe massa-sluiting gemaakt voor de overdrive. Die was nagenoeg afgebroken.
(dito voor de achteruitrij schakelaar, echter moet deze nog gedaan worden).
De KM teller kabel is voorzien van een vies rood plakgoedje..ik denk 'ter afdichting' , maar feitelijk is het 'knakenwerk'.
Wie kan antwoord geven op deze:
De KM teller aansluiting draai je op 'een wieltje'...Aan dit wieltje zit een tandwiel welke wordt aangedreven.
Kan ik 'dat setje' er zo uitdraaien ? (met name dan: later er weer goed in krijgen) ?
Welke pakking heb ik hiervoor nodig zodat hij lekvrij is/blijft (voorlopig) ?
Veder ben ik nodig:
- orginele volvo/oem km-teller kabel
- orginele volvo/oem gaskabel (die met het plastic witte stelschroefje tbv stationair)
- orginele volvo/oem kabel om motor klep te openen (en zijn hier geen aanpasssingen voor dat dit 'netter/beter' werkt dan dat gekke loshangende witte geval ? ;-) ).
Het probleem met de oliedrukmeter is opgelost. Heb een 0/10 bar sensor geplaatst op het 45graden voetje (anders kom je niet uit met dynamo/oliefilter). Probleem leek toen nog aanwezig. Vervolgens uit de 740 een oliedrukmeter gepakt van 0/10 bar. Beetje overdreven maar het werkt nu wel.
Wie heeft liggen: oliedruksensor, 2 polig (G & WK), 0/5 bar van VDO en/of oliedruk meter 0/5 bar VDO vision (de zwarte met oranje wijzer).
Olietemperatuur. Beste plek om op te meten ? In carterplug ? Is dat geen M18 ? Ik kan geen olietemp.sensoren vinden met een M18 aansluiting. D.w.z. waarschijnlijk zoek ik niet goed genoeg. Of is er nog een andere plek mogelijk ?
(oliefilter adapter ring met aansluitingen is geen optie voor zover ik weet omdat de ruimte 'er niet is'.).
Liefst meet ik het signaal VOOR de oliekoeler ergens. Iemand suggesties ? (of heeft iemand een olietemperatuur sensor voor in carterpan liggen -> ook goed).
Verder heb ik nog zo'n 10 a 20 draadjes welke (nog) niet aangesloten zijn. Uitzoeken wat er nog aangesloten moet worden, wat mist en wat overbodig is. Van ÃÃn kabelsetje zag ik dat ook daar de isolatie weg is. Daarna beide stekkers vanaf schutbord eraf en overbodige bedrading weghalen, en eventueel 'nieuw benodigde kabel' overnieuw aanbrengen (bijv. olietemperatuur en wellicht uitlaatgas temperatuur). Welk bedrijf had ook alweer die bekabeling / connectoren / stekkers etc. voor automaterialen. Ik heb/had 'm ergens in de favorieten staan maar ben 'm kwijt.
Tot zover.
Grtz.