1 January 2011, 12:01
Mede sleutelaars,
29 december heb ik een 244 Turbo '81 weten te bemachtigen om in stijl van huis naar het werk en weer terug te kunnen komen en mijn Amazone uit 65 te sparen. Leuke basis met APK waar nog eea aan gedaan moet worden.
Ik doe het liefst alles zelf maar ben niet bekend met Turbo motoren. Een probleempje waar ik geen verstand van heb is een overijverige turbo (oliegekoeld). De turbo komt mooi in, bij 2500 RPM voel je het effect. Het is echter zo dat je niet vol gas kan houden boven de 3000RPM omdat de turbodruk het rood in gaat en het waarschuwingslampje voor overdruk gaat branden.
De vorige eigenaar gaf aan dat zijn garage de turbodruk heeft verhoogd door de turbo te verstellen. Persoonlijk lijkt het me niet zinvol en heb het gevoel dat het schade aan de motor kan opleveren.
Wie kan mij hier over bijpraten, wat te doen?
Turbo terugstellen, en zo ja hoe?
Alvast Dank,
Coen
29 december heb ik een 244 Turbo '81 weten te bemachtigen om in stijl van huis naar het werk en weer terug te kunnen komen en mijn Amazone uit 65 te sparen. Leuke basis met APK waar nog eea aan gedaan moet worden.
Ik doe het liefst alles zelf maar ben niet bekend met Turbo motoren. Een probleempje waar ik geen verstand van heb is een overijverige turbo (oliegekoeld). De turbo komt mooi in, bij 2500 RPM voel je het effect. Het is echter zo dat je niet vol gas kan houden boven de 3000RPM omdat de turbodruk het rood in gaat en het waarschuwingslampje voor overdruk gaat branden.
De vorige eigenaar gaf aan dat zijn garage de turbodruk heeft verhoogd door de turbo te verstellen. Persoonlijk lijkt het me niet zinvol en heb het gevoel dat het schade aan de motor kan opleveren.
Wie kan mij hier over bijpraten, wat te doen?
Turbo terugstellen, en zo ja hoe?
Alvast Dank,
Coen
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio

