29 December 2010, 19:58
Black Moose schreef:Het beste doe je eerst folie (opengeknipte vuilniszak of landbouwplastic) op de deur met dubbelzijdig plakband en dan het paneel er overheen. Komt er geen vocht meer in en blijft je paneel recht.
Bij mij zat de folie er niet meer onder, gaat het paneel van schimmelen en je krijgt natte voeten (schoenen).
Volgens mij kan je deze in de magnetron of op de verwarming leggen om te drogen
idd, heb ik er ook altijd achter, werkt prima, ik heb alleen altijd teveel ideeën zodat het 1 het ander inhaalt en de zaken vaak veel later worden afgewerkt. igv de deurpanelen, daar heb ik achterin reeds het karton vervangen door een kunststof plaat, die zijn af.., maar voor.. volgorde is bepaald door de opeenvolgende plannen..
karton van de originele panelen vervangen door kunststof > panelen deels gereed, maar...> even wachten want ik wil er electrischbedienbare ramen in van een 2 serie (set op de plank) en dan zit er dus een gat in van de slinger, die kan eventueel met originele dopjes worden afgewerkt > maar, ben r nog steeds niet achter op het mechanisme 1 op 1 in de 140 deur passen wil.. > er moet ook nog audio in, het set is te groot voor de standaard openingen.. > en voor de klank is het toepassen van MDF ook beter... > dus denk ik aan een aangepast deurpaneel met daar op een "kast" die ruimte biedt (ook in de diepte..) voor de grotere speakers em meteen een opbergvak op de deur creëert, meteen eventuele gaten van slingers verstopt die overblijven van de E-raambediening, en dat spul móet er dan wel in omdat er vanwege de grotere speakerdiameter sowieso geen plek voor slingers is.. > en dan nog het rijwindgeluid wat best wordt bestreden door er meteen maar 2 serie deuren in te hangen (welke uiteraard eerst nog gespoten moeten worden..) en automatisch vragen om weer andere deurpanelen, welke op dit moment nog in een sloop 245 zitten en qua patroon enorm afwijken van het origineel maar wil wel met de bekleding van de Scheel stoelen...
ergo (pff..) deuren ff on hold...\
...euh ja, die "drogers" kunnen in de megatron of gewoon op de kachel..