Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
240 reageert niet meer op afstandsbediening alarm & CV, nu wil auto niet starten
Goedendag, bij deze mijn eerste post/probleem op dit Volvo forum, hopelijk kunnen jullie me helpen!

Ik ben sinds kort zelf de trotse eigenaar van een Volvo 240 GLE '93, maar heb sinds eergisteren problemen met de alarminstallatie/cv en afstandsbediening.

Mijn probleem in het kort:
Sinds vrijdagavond reageert de auto ineens niet meer op de ab, waarmee ik normaal gesproken de cv en alarm aan en uit zet.
Ik kon de auto wel openen (CV) en starten en deed alleen het alarm het (gelukkig) niet. Gisterochtend kon ik de auto niet starten.
Ik dacht eerst dat het probleem klein was: waarschijnlijk batterijtje van ab, maar na vervanging was dit was de oplossing niet...

Als ik de sleutel in contact steek, gaan gewoon alle lampjes branden, alleen door op contact doet ie niks, voorheen altijd 'starten-lopen'.

Later gistermiddag de ANWB erbij gehad, die me vertelde dat ik de auto kon starten met contact maken op startmotor met een schroevendraaier en het dan maar uit moest zoeken bij een expert.

Eenmaal draaiende ben ik met de auto naar een Volvo-monteur gereden. Deze verwees me naar een lokaal alarm-inbouwbedrijf waar ik morgen langs ga om e.e.a. uit te zoeken.

Het afstruinen van dit forum en andere fora heeft me een aantal dingen geleerd, wat ik heb nagekeken, maar verder niet echt hetzelfde of overeenkomstig probleem. Misschien heeft toch iemand een antwoord, alle hulp is welkom!

Een buurman, tevens ex-Volvo monteur is net geweest en heeft gekeken naar het euvel. Het is volgens hem een 'Gemini' alarmsysteem die niet origineel is maar later ingebouwd. In de dash, achter de asbak, hebben we een knopje gevonden die het alarm- en startonderbreking tijdens contact opheft. Deze moet je nu eerst indrukken voordat je de auto wilt starten. Dus tijdelijk geholpen Wink
Op zijn aanraden laat ik het systeem eerdaags uitbouwen, of iemand komt nog met een andere oplossing om het te kunnen repareren... Alvast bedankt.

Van het voorjaar waarschijnlijk foto's in de 'showroom' maar pas na een grondige schoonmaak- en poetsbeurt, is nu het weer niet naar.
Antwoord

Berichten in dit topic
240 reageert niet meer op afstandsbediening alarm & CV, nu wil auto niet starten - door curly - 5 December 2010, 15:13

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knipperlicht en alarmlichten doen het niet meer Linde en koen 1 59 24 May 2025, 21:56
Laatste bericht: BartJu
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 1.106 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  B230F start soms niet Van Schellen 4 1.020 12 September 2023, 20:11
Laatste bericht: BartJu
  V40 2002 binnenverlichting werkt niet RemcoStarterV40 0 786 13 April 2023, 18:58
Laatste bericht: RemcoStarterV40
  Dim verlichting doet het niet - OPGELOST - Boet 2 1.604 17 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Boet
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 4.497 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Achterlicht werkt niet, remlicht wel Bart240 5 5.308 5 September 2022, 12:00
Laatste bericht: Bart240
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.634 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
  Auto slaat aan bij starten om meteen weer af te slaan. Jambon 9 3.526 21 July 2022, 14:32
Laatste bericht: pepijnwk
  - OPGELOST - Bestuurderskant achterlicht werkt niet - Volvo 240 1993 Polar Pholsius 5 2.628 12 February 2022, 15:38
Laatste bericht: Pholsius

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)