2 December 2010, 17:37
Een B230A kan je maken met de spullen die je nu al hebt, een 2.3 l onderblok en verder niks, dus dat is een groot voordeel. Injectiesystemen, vooral de elektronische F, zijn wat bewerkelijker. De E versie (K-jetronic, mechanische injectie) is wat makkelijker, en eigenlijk de enige die de moeite waard is qua pk's. Voor 200 euro moet je een heel eind komen. Een kale B230F kan je af en toe zelfs gratis ophalen.
Voordeel van elke 2.3 is wat meer koppel, en wat meer pk (ca. 10%). Stel je van minder verbruik niet veel voor, de 1400 kg Volvo baksteen moet toch vooruit.
Een losliggende automaat kan je niet testen, hooguit de olie bekijken en snuffelen.
Voordeel van elke 2.3 is wat meer koppel, en wat meer pk (ca. 10%). Stel je van minder verbruik niet veel voor, de 1400 kg Volvo baksteen moet toch vooruit.
Een losliggende automaat kan je niet testen, hooguit de olie bekijken en snuffelen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969