1 December 2010, 22:46
[quote=Jw240 ]
De LH 2.4 injectie van een late 240 is relatief goed over te bouwen naar vroegere modellen. De kabelboom is namelijk alleen voor de motor verantwoordelijk (dus injectie, ontsteking, dynamo, startmotor etc). Met een paar stekkers met de rest van de auto verbonden. Die van een 7/9 serie bijvoorbeeld is verweven met de koplampen en gaat op 2 plekken door het schutbord. Veel lastiger.
Hoe herken ik de LH 2.4 ? Is het dan een: B230/LH2.4 oid ?
In welke bouwjaren is deze toegepast.
Klopt het dat de K-tronic een mechanische injectie is en dat de E staat voor electronische injectie ?
Dat de E verreweg het meest betrouwbaar is ?
Dan zou er dus sprake zijn van een B230E-LH2.4 ???
Wat is een redelijke prijs voor zo'n dergelijke motor, met 2 a 3 ton op de teller, met toebehoren (-Intankpomp-hogedrukpomp met filter en accumulator,- benzineretourleiding aansluiting op brandstoftank
Dan komt de volgende vraag hoe weet ik of een AW71 op de plank een goede is of niet ?
De LH 2.4 injectie van een late 240 is relatief goed over te bouwen naar vroegere modellen. De kabelboom is namelijk alleen voor de motor verantwoordelijk (dus injectie, ontsteking, dynamo, startmotor etc). Met een paar stekkers met de rest van de auto verbonden. Die van een 7/9 serie bijvoorbeeld is verweven met de koplampen en gaat op 2 plekken door het schutbord. Veel lastiger.
Hoe herken ik de LH 2.4 ? Is het dan een: B230/LH2.4 oid ?
In welke bouwjaren is deze toegepast.
Klopt het dat de K-tronic een mechanische injectie is en dat de E staat voor electronische injectie ?
Dat de E verreweg het meest betrouwbaar is ?
Dan zou er dus sprake zijn van een B230E-LH2.4 ???
Wat is een redelijke prijs voor zo'n dergelijke motor, met 2 a 3 ton op de teller, met toebehoren (-Intankpomp-hogedrukpomp met filter en accumulator,- benzineretourleiding aansluiting op brandstoftank
Dan komt de volgende vraag hoe weet ik of een AW71 op de plank een goede is of niet ?