1 December 2010, 15:57
Interessant..
De switch van LPG naar aardgas, vergt dat veel aanpassing van de auto?
Het zou helemaal mooi zijn als je dmw een simpelere compressor = lagere kosten, een systeem kan maken. UIteraard zal een simpelere vulinstallatie/compressor een lagere actieradius betekenen, maar dat zou bij het geval van aardgas niet zoveel uitmaken, omdat je elke dag/nacht kan 'tanken'.
Ik moet namelijk bij het idee van het vullen van een gas (anders dan LPG) altijd denken aan de auto's die ik een paar jaar terug in Cambodja zag. Hier rijdt men ook op gas, maar dat is gewoon gecomprimeerd gas (dus niet vloeibaar.). De tankstationnetjes bestaan uit een grote gascilinder die men dmv een slang verbind aan een klein compressortje van het model dat wij kennen van de werkplaats/schuur. Vervolgens wordt het gas dmv de compressor gecomprimeerd in de tank van de auto.
Op het moment dat je zoiets weet te realiseren en de aanpassingen aan de auto zijn niet te groeet, wordt dit op zich interessant.
De switch van LPG naar aardgas, vergt dat veel aanpassing van de auto?
Het zou helemaal mooi zijn als je dmw een simpelere compressor = lagere kosten, een systeem kan maken. UIteraard zal een simpelere vulinstallatie/compressor een lagere actieradius betekenen, maar dat zou bij het geval van aardgas niet zoveel uitmaken, omdat je elke dag/nacht kan 'tanken'.
Ik moet namelijk bij het idee van het vullen van een gas (anders dan LPG) altijd denken aan de auto's die ik een paar jaar terug in Cambodja zag. Hier rijdt men ook op gas, maar dat is gewoon gecomprimeerd gas (dus niet vloeibaar.). De tankstationnetjes bestaan uit een grote gascilinder die men dmv een slang verbind aan een klein compressortje van het model dat wij kennen van de werkplaats/schuur. Vervolgens wordt het gas dmv de compressor gecomprimeerd in de tank van de auto.
Op het moment dat je zoiets weet te realiseren en de aanpassingen aan de auto zijn niet te groeet, wordt dit op zich interessant.