1 December 2010, 13:21
Zoo,
Weer lekker aan de klus geweest gisteren.
Dit is nog van het kleppen stellen:
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC03983.jpg[/img]
Nieuwe remschijfjes monteren vorige week:
(meeste remmen vet weggehaald hoor..maar nog niet op de foto)
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC03986.jpg[/img]
Gisteren zwaar op zoek naar een Idle Air Controler valve omdat die na het vervangen van alle vacuum leidingen
& het lezen van een enorme berg digitale greenbooks in de afgelopen dagen (b)leek te missen.
Zogezegd zo gedaan. EÃntje van de 245 afgehaald (moet er binnenkort weer op).
Erg koud, een half uur in je truitje buiten staan te sleutelen..bah. Maar het is gelukt. Ding eraf gehaald.
Niet helemaal de correcte specificaties voor mijn blok, maar in ieder geval: het is er ÃÃn...
Getest met de middelste pen aan de 12V, en met de buitenste pinnen de klep keurig laten open gaan en sluiten.
Mooi...die werkt. Nog even schoongemaakt met remmenreiniger en hij 'klikt' weer lekker fris:
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04008.jpg[/img]
Het volgende idee was om het inlaatspruitstuk maar eraf te halen. Kijken welke items niet aanwezig zijn/aangesloten zijn onder het spruitstuk:
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04009.jpg[/img]
Rustig aan begonnen met alles te ontmantelen:
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04015.jpg[/img]
Na een half uur worstelen eindelijk dit kapedastertje uit het blok weten te wurmen:
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04017.jpg[/img]
Volgens mij zou de werking van de thermal time switch moeten zijn dat hij 'dicht' gaat na
verloop van tijd indien temperatuur hoger dan +/- 55 graden C.
Ik dat ding in een bak kokend water gezet...vacuum slangetje eraan. Wel een kwartier lopen
blazen..maar nee hoor. De lucht bleef er maar doorheen stromen.
Nou ja.. hoop maar dat ik de werking goed heb begrepen van dat ding anders had ik in dat kwartier beter
een sigaret op kunnen steken.
Ik ben dus nu op zoek naar een thermal time switch.
Iemand er ÃÃn liggen ? Dit staat er op:
Merk: VDO
35 graad C. / -20 graad C. (7.5 sec)
12V 40W - Nr. 284
36/5/19
max 150 graad C.
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04018.jpg[/img]
Verder kwam ik er along-the-way nog achter dat de 'control pressure regulator'
uberhaupt niet aangesloten was...d.w.z. de vacuum slangen niet.
Hier mist ook de 'delay valve' bij.
Iemand DIE nog liggen toevallig ??? Delay valve bij de controle pressure regulator
die dus:
![[Afbeelding: cpr_079.jpg]](http://www.k-jet.org/img/articles/diagrams/cpr_079.jpg)
In ieder geval de meeste dingetjes etc. opgezocht, schoongemaakt, doorgemeten en/of getest.
Na het lezen van de afgelopen dagen was DE stap om (nadat alle losse items getest zijn etc),
de CIS ECU te testen. Deze zit bij de bijrijders A stijl...bij de voeten zeg maar.
Klepje weg. 2 stekkers. ARGHHHHHHHHH
lol
Geen ECU daar te bekennen...dus wel de 2 stekkers.
MOOI. GRRR. Kan ik weer op zoek. Nou ja is weer een uitdaging.
Bijgaand 'de stille getuige':
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04024.jpg[/img]
Tot een volgende keer maar weer. wie nog wat heeft liggen aan onderdelen om het CI en/of CIS systeem correct werkend te krijgen..ik hou me aanbevolen.
Gr. Martin
Weer lekker aan de klus geweest gisteren.
Dit is nog van het kleppen stellen:
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC03983.jpg[/img]
Nieuwe remschijfjes monteren vorige week:
(meeste remmen vet weggehaald hoor..maar nog niet op de foto)
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC03986.jpg[/img]
Gisteren zwaar op zoek naar een Idle Air Controler valve omdat die na het vervangen van alle vacuum leidingen
& het lezen van een enorme berg digitale greenbooks in de afgelopen dagen (b)leek te missen.
Zogezegd zo gedaan. EÃntje van de 245 afgehaald (moet er binnenkort weer op).
Erg koud, een half uur in je truitje buiten staan te sleutelen..bah. Maar het is gelukt. Ding eraf gehaald.
Niet helemaal de correcte specificaties voor mijn blok, maar in ieder geval: het is er ÃÃn...
Getest met de middelste pen aan de 12V, en met de buitenste pinnen de klep keurig laten open gaan en sluiten.
Mooi...die werkt. Nog even schoongemaakt met remmenreiniger en hij 'klikt' weer lekker fris:
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04008.jpg[/img]
Het volgende idee was om het inlaatspruitstuk maar eraf te halen. Kijken welke items niet aanwezig zijn/aangesloten zijn onder het spruitstuk:
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04009.jpg[/img]
Rustig aan begonnen met alles te ontmantelen:
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04015.jpg[/img]
Na een half uur worstelen eindelijk dit kapedastertje uit het blok weten te wurmen:
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04017.jpg[/img]
Volgens mij zou de werking van de thermal time switch moeten zijn dat hij 'dicht' gaat na
verloop van tijd indien temperatuur hoger dan +/- 55 graden C.
Ik dat ding in een bak kokend water gezet...vacuum slangetje eraan. Wel een kwartier lopen
blazen..maar nee hoor. De lucht bleef er maar doorheen stromen.
Nou ja.. hoop maar dat ik de werking goed heb begrepen van dat ding anders had ik in dat kwartier beter
een sigaret op kunnen steken.
Ik ben dus nu op zoek naar een thermal time switch.
Iemand er ÃÃn liggen ? Dit staat er op:
Merk: VDO
35 graad C. / -20 graad C. (7.5 sec)
12V 40W - Nr. 284
36/5/19
max 150 graad C.
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04018.jpg[/img]
Verder kwam ik er along-the-way nog achter dat de 'control pressure regulator'
uberhaupt niet aangesloten was...d.w.z. de vacuum slangen niet.
Hier mist ook de 'delay valve' bij.
Iemand DIE nog liggen toevallig ??? Delay valve bij de controle pressure regulator
die dus:
![[Afbeelding: cpr_079.jpg]](http://www.k-jet.org/img/articles/diagrams/cpr_079.jpg)
In ieder geval de meeste dingetjes etc. opgezocht, schoongemaakt, doorgemeten en/of getest.
Na het lezen van de afgelopen dagen was DE stap om (nadat alle losse items getest zijn etc),
de CIS ECU te testen. Deze zit bij de bijrijders A stijl...bij de voeten zeg maar.
Klepje weg. 2 stekkers. ARGHHHHHHHHH
lol
Geen ECU daar te bekennen...dus wel de 2 stekkers.
MOOI. GRRR. Kan ik weer op zoek. Nou ja is weer een uitdaging.
Bijgaand 'de stille getuige':
[img width=800 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/DSC04024.jpg[/img]
Tot een volgende keer maar weer. wie nog wat heeft liggen aan onderdelen om het CI en/of CIS systeem correct werkend te krijgen..ik hou me aanbevolen.
Gr. Martin