30 November 2010, 20:50
B230 is een zeer dhz-vriendelijke motor, vergelijkbaar met de B23 en co. Wat foemeligere distributiekappen en de krukaspoelie gaat er wat minder gemakkelijk af. Verder niets geks.
De LH 2.4 injectie van een late 240 is relatief goed over te bouwen naar vroegere modellen. De kabelboom is namelijk alleen voor de motor verantwoordelijk (dus injectie, ontsteking, dynamo, startmotor etc). Met een paar stekkers met de rest van de auto verbonden. Die van een 7/9 serie bijvoorbeeld is verweven met de koplampen en gaat op 2 plekken door het schutbord. Veel lastiger.
B230F staat voor LH 2.2 en LH 2.4 injectie. 2.4 is nieuwer en wat beter. Bij deze systemen zijn er 2 computers, een voor de brandstof en een voor de ontsteking.
Er zijn ook B230 motoren met carb of K-jet, alles kan (B230A, B230K en B230E bijvoorbeeld).
FT is inderdaad turbo. Kan ook goed maar zou ik alleen doen als je echt het geld er voor uittrekt om het er netjes in te zetten met enige verbeteringen. standaard ook al een hele fijne motor, daar niet van.
Los laten lopen van een B230F is geen rocket science. Op paar punten stroom in de kabelboom duwen en de brandstofpomp aansluiten, verder niet veel bijzonders. Voordat je allerlei dingen als brandstofpompen etc hebt aangesloten ben je wel even verder.
De LH 2.4 injectie van een late 240 is relatief goed over te bouwen naar vroegere modellen. De kabelboom is namelijk alleen voor de motor verantwoordelijk (dus injectie, ontsteking, dynamo, startmotor etc). Met een paar stekkers met de rest van de auto verbonden. Die van een 7/9 serie bijvoorbeeld is verweven met de koplampen en gaat op 2 plekken door het schutbord. Veel lastiger.
B230F staat voor LH 2.2 en LH 2.4 injectie. 2.4 is nieuwer en wat beter. Bij deze systemen zijn er 2 computers, een voor de brandstof en een voor de ontsteking.
Er zijn ook B230 motoren met carb of K-jet, alles kan (B230A, B230K en B230E bijvoorbeeld).
FT is inderdaad turbo. Kan ook goed maar zou ik alleen doen als je echt het geld er voor uittrekt om het er netjes in te zetten met enige verbeteringen. standaard ook al een hele fijne motor, daar niet van.
Los laten lopen van een B230F is geen rocket science. Op paar punten stroom in de kabelboom duwen en de brandstofpomp aansluiten, verder niet veel bijzonders. Voordat je allerlei dingen als brandstofpompen etc hebt aangesloten ben je wel even verder.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni