29 November 2010, 13:02
Zo,
Weer even bezig geweest.
Een stuk kabelboom vervangen door een anders stuk kabelboom. Aangepast zodat de bedrading in ieder geval weer 'orgineel' is,
dus met de orginele kleurtjes kabel.
Tevens stekkers van een oude injectie-boom gepakt zodat ik geen AMP's o.i.d. hoef te gebruiken.
OUD:
[img width=359 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/IMAG0068.jpg[/img]
Beetje onscherp, maar de oude weggesmolten stekkers:
[img width=359 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/IMAG0064.jpg[/img]
[img width=359 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/IMAG0063.jpg[/img]
Omdat de isolatie weggesmolten/afgebrokkeld was, heeft ÃÃn van de vorige gebruikers dat
maar weer omwonden met tape... *zucht*:
[img width=359 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/IMAG0070.jpg[/img]
Hier is mooi te zien wat er gebeurd met de bekabeling na xx jaar, en veel warmte.
De hele isolatie/mantel brokkelt af, en de aders worden aangetast:
[img width=800 height=478]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/IMAG0069.jpg[/img]
Verschil tussen oud en 'nieuw'. De oude 'draden en stekkers' waren gewoon in de connector gelijmd met
2 compontenlijm of iets dergelijks:
[img width=800 height=478]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/IMAG0067.jpg[/img]
Dit ziet er al beter uit. Wellicht nog niet geheel definitief. Moet nog netjes worden afgewerkt/weggewerkt.
Misschien heb ik nog wat draden nodig voor weet-ik-veel-wat (merk ik wel tijdens het doormeten van alle
losse componentjes):
[img width=800 height=478]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/IMAG0071.jpg[/img]
Tevens lampjes interieur gefixt. Een aantal lampjes achter dashboard hadden geen massa meer.
Deze was nabij de sigarettenaansteker afgebroken.
Voorts heb ik zelf bij het lostrekken van de klokkenwinkel een aansluiting vakkundig gemold
(2 draadjes welke bij de km teller op zitten). Deze heb ik afgebroken ;-(
Deze gelijmd en een 'brug' gesoldeerd. *fixed*
Afgelopen vrijdag alle vacuumslangen vervangen in de motorruimte.
Tevens de 2 tuitjes op het stuk 90 graden buis afgebroken (tussen luchtfilter en turbo).
Deze 2 plasic tuitjes waren met 2 compontenrommel gelamineerd in de 90 graden buis.
Zij geven nog een lek welke even gefixt moet worden.
Even die buis stralen en 2 nieuwe tuitjes erop (laten) lassen.
Verder rondom de remmerij vervangen (linksachter nog steeds de klauw lek, dit komt volgend jaar wel).
Nog 4 stalen velgen weten op te snorren, dus hij staat nu op 4x staal met vers winterrubber.
Ook nog even een stuk tussen de uitlaat gelast. Deze hing op plm. 0,5 cm. Een paar drempels en KRKRRRRRR ,
weg uitlaat ;-)
Vanavond begin ik met het verwijderen van het inlaatspruitstuk. Even kijken welke aansluitingen 'eronder' zitten, wat
wel, en wat niet is aangesloten etc. Wellicht nog even stralen van inlaatspruitstuk (weg vet en zwarte aanslag), en daarna
weer terug plaatsen met een verse pakking ertussen.
Uitlaatspruitstuk nog even los halen en voorzien van nieuwe pakking en alles netjes aandraaien. Heb nu een 'soort jotterende fluit'
bij het gas geven.
De 4 (eh 5) injectoren kunnen in de ultrasoon reiniger (hoe lang moet dit doorgaans ?????).
Daarna begint het meten van alle componenten. Wat werkt wel, wat werkt niet. Meten van de brandstof druk(ken) etc.etc.etc.
Lekker (lang) klusje zal dit weer worden ;-)
Nou ja, al met al al veel gedaan al zeg ik 't zelf.
Het leuke is dat je 'ziet' / 'merkt' wat je doet. De auto draait nu alweer (redelijk) stationair. OK: Nog wel zo'n 400 rpm te hoog, maar dat
terzijde.
Grtz. Martin
Weer even bezig geweest.
Een stuk kabelboom vervangen door een anders stuk kabelboom. Aangepast zodat de bedrading in ieder geval weer 'orgineel' is,
dus met de orginele kleurtjes kabel.
Tevens stekkers van een oude injectie-boom gepakt zodat ik geen AMP's o.i.d. hoef te gebruiken.
OUD:
[img width=359 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/IMAG0068.jpg[/img]
Beetje onscherp, maar de oude weggesmolten stekkers:
[img width=359 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/IMAG0064.jpg[/img]
[img width=359 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/IMAG0063.jpg[/img]
Omdat de isolatie weggesmolten/afgebrokkeld was, heeft ÃÃn van de vorige gebruikers dat
maar weer omwonden met tape... *zucht*:
[img width=359 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/IMAG0070.jpg[/img]
Hier is mooi te zien wat er gebeurd met de bekabeling na xx jaar, en veel warmte.
De hele isolatie/mantel brokkelt af, en de aders worden aangetast:
[img width=800 height=478]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/IMAG0069.jpg[/img]
Verschil tussen oud en 'nieuw'. De oude 'draden en stekkers' waren gewoon in de connector gelijmd met
2 compontenlijm of iets dergelijks:
[img width=800 height=478]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/IMAG0067.jpg[/img]
Dit ziet er al beter uit. Wellicht nog niet geheel definitief. Moet nog netjes worden afgewerkt/weggewerkt.
Misschien heb ik nog wat draden nodig voor weet-ik-veel-wat (merk ik wel tijdens het doormeten van alle
losse componentjes):
[img width=800 height=478]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/IMAG0071.jpg[/img]
Tevens lampjes interieur gefixt. Een aantal lampjes achter dashboard hadden geen massa meer.
Deze was nabij de sigarettenaansteker afgebroken.
Voorts heb ik zelf bij het lostrekken van de klokkenwinkel een aansluiting vakkundig gemold
(2 draadjes welke bij de km teller op zitten). Deze heb ik afgebroken ;-(
Deze gelijmd en een 'brug' gesoldeerd. *fixed*
Afgelopen vrijdag alle vacuumslangen vervangen in de motorruimte.
Tevens de 2 tuitjes op het stuk 90 graden buis afgebroken (tussen luchtfilter en turbo).
Deze 2 plasic tuitjes waren met 2 compontenrommel gelamineerd in de 90 graden buis.
Zij geven nog een lek welke even gefixt moet worden.
Even die buis stralen en 2 nieuwe tuitjes erop (laten) lassen.
Verder rondom de remmerij vervangen (linksachter nog steeds de klauw lek, dit komt volgend jaar wel).
Nog 4 stalen velgen weten op te snorren, dus hij staat nu op 4x staal met vers winterrubber.
Ook nog even een stuk tussen de uitlaat gelast. Deze hing op plm. 0,5 cm. Een paar drempels en KRKRRRRRR ,
weg uitlaat ;-)
Vanavond begin ik met het verwijderen van het inlaatspruitstuk. Even kijken welke aansluitingen 'eronder' zitten, wat
wel, en wat niet is aangesloten etc. Wellicht nog even stralen van inlaatspruitstuk (weg vet en zwarte aanslag), en daarna
weer terug plaatsen met een verse pakking ertussen.
Uitlaatspruitstuk nog even los halen en voorzien van nieuwe pakking en alles netjes aandraaien. Heb nu een 'soort jotterende fluit'
bij het gas geven.
De 4 (eh 5) injectoren kunnen in de ultrasoon reiniger (hoe lang moet dit doorgaans ?????).
Daarna begint het meten van alle componenten. Wat werkt wel, wat werkt niet. Meten van de brandstof druk(ken) etc.etc.etc.
Lekker (lang) klusje zal dit weer worden ;-)
Nou ja, al met al al veel gedaan al zeg ik 't zelf.
Het leuke is dat je 'ziet' / 'merkt' wat je doet. De auto draait nu alweer (redelijk) stationair. OK: Nog wel zo'n 400 rpm te hoog, maar dat
terzijde.
Grtz. Martin