28 November 2010, 21:03
Hallo jan
de pomp voor het k-jet. systeem is je benzinepomp die onder de auto hangt.
waarschijnlijk zit de plunjer vast in de benzine verdeler
als je mazzel hebt kun je de benzineverdeler eraf schroeven en de plunjer gangbaar maken.
maar zoals ik het nu inschat raak je aan een andere benzine verdeler.
als er ook maar iets van roest bij de plunjer zit is hij gewoon stuk.
probeer geen injectiereiniger te gebruiken
dit is voor moderne injectie systemen bedoeld
daar zit in de injector een zeefje
bij de k-jet injectors hebben dat niet en die lopen vol met die zooi dat opgelost word.
ook de membramen in het injectiesysteem zijn niet bestand tegen deze vloeistoffen.
wat je straks kan doen is af en toe een beetje 2takt olie toevoegen aan de benzine
kan geen kwaad en houd het hele systeem een beetje vettig
de motor verband dit wel en heeft er totaal geen last van.
de pomp voor het k-jet. systeem is je benzinepomp die onder de auto hangt.
waarschijnlijk zit de plunjer vast in de benzine verdeler
als je mazzel hebt kun je de benzineverdeler eraf schroeven en de plunjer gangbaar maken.
maar zoals ik het nu inschat raak je aan een andere benzine verdeler.
als er ook maar iets van roest bij de plunjer zit is hij gewoon stuk.
probeer geen injectiereiniger te gebruiken
dit is voor moderne injectie systemen bedoeld
daar zit in de injector een zeefje
bij de k-jet injectors hebben dat niet en die lopen vol met die zooi dat opgelost word.
ook de membramen in het injectiesysteem zijn niet bestand tegen deze vloeistoffen.
wat je straks kan doen is af en toe een beetje 2takt olie toevoegen aan de benzine
kan geen kwaad en houd het hele systeem een beetje vettig
de motor verband dit wel en heeft er totaal geen last van.