Berichten: 40
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2009
Mede Volvisten,
heeft iemand van jullie dit al eens gedaan en/of is het mogelijk:
Een B21E vervangen door een B21ET. (het gaat om mijn 242GT)
Is het zonder al te veel aanpassingen mogelijk? (ik denk zelf alleen aan de uitlaat...?)
Dank alvast voor jullie meedenken!
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Als je de hele K-jet er bij hebt van de B21ET, alle slangen van de intercooler en de intercooler zelf, oliekoeler, stukken brandstofleiding etc etc. Dan kan het best. Let wel op, om het netjes te doen heb je ook heel wat andere onderdelen als beugeltjes en klemmen nodig. Het kan zeker, zorg vooral dat je alles hebt.
Ik zou ook budgetteren voor een kleine rebuild van de B21ET. nieuwe seals, kop er af, nieuwe klepseals, alles rond de oliekoeler opnieuw afdichten, nieuwe studs in de cilinderkop, van dat soort dingen. Ook even de lagerkappen er af en kijken hoe de lagers er aan toe zijn kan ook geen kwaad. Scheelt later weer boel gedoe en een motor die optimaal werkt, er zijn genoeg B21ET/B230FT motoren die door matig onderhoud niet veel sneller zijn dan de gewone versies.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni