13 November 2010, 01:47
LEES EERST DIT TOPIC VOORDAT JE EEN NIEUWE PLAATST OVER JE ELEKTRISCHE STORING!
Bij elk stroomstoringprobleem dien je dit te controleren voordat je een nieuw topic start:
*Koolborstels verwijderen en kijken of de koolstiften nog lang genoeg zijn. Vanaf een 4-5 milimeter word hij kritiek en moet je hem gaan vervangen.
*Controleer je massakabel van de dynamo, zit aan de achterzijde van je dynamo vast aan het onderblok. Plaats eventueel een dikkere kabel.
*Controleer de massakabel van het schutbord naar de kleppendeksel.
*Controleer de massakabel van de accu naar het onderblok.
*Controleer je laadspanning, een gezonde combinatie van dynamo en accu zit tussen de 13.8 en 14.2 volt tijdens het draaien van de motor.
*Controleer of de rode draad achterop de dynamo aangesloten zit en of het dynamo lampje brand met de sleutel op de accustand (2).
*Controleer je stationair toerental, bij een te zacht toerental gaan al je foutmeldingslampjes branden.
*Controleer of de as van de dynamo nog goed in zijn lagers zit, je mag de as niet zijdelings kunnen bewegen (snaren los!!!) en als je de poulie een flinke draai geeft moet hij niet meer dan 5-6-7 omwentelingen maken. Gaat hij soepel door tot veel meer rondjes zitten je lagers zonder vet en kan de dynamo vastlopen of storingen geven.
*Controleer de spanningsregelaar achterop de klokkenwinkel
Aanvullingen zijn altijd welkom.
Bij elk stroomstoringprobleem dien je dit te controleren voordat je een nieuw topic start:
*Koolborstels verwijderen en kijken of de koolstiften nog lang genoeg zijn. Vanaf een 4-5 milimeter word hij kritiek en moet je hem gaan vervangen.
*Controleer je massakabel van de dynamo, zit aan de achterzijde van je dynamo vast aan het onderblok. Plaats eventueel een dikkere kabel.
*Controleer de massakabel van het schutbord naar de kleppendeksel.
*Controleer de massakabel van de accu naar het onderblok.
*Controleer je laadspanning, een gezonde combinatie van dynamo en accu zit tussen de 13.8 en 14.2 volt tijdens het draaien van de motor.
*Controleer of de rode draad achterop de dynamo aangesloten zit en of het dynamo lampje brand met de sleutel op de accustand (2).
*Controleer je stationair toerental, bij een te zacht toerental gaan al je foutmeldingslampjes branden.
*Controleer of de as van de dynamo nog goed in zijn lagers zit, je mag de as niet zijdelings kunnen bewegen (snaren los!!!) en als je de poulie een flinke draai geeft moet hij niet meer dan 5-6-7 omwentelingen maken. Gaat hij soepel door tot veel meer rondjes zitten je lagers zonder vet en kan de dynamo vastlopen of storingen geven.
*Controleer de spanningsregelaar achterop de klokkenwinkel
Aanvullingen zijn altijd welkom.