11 November 2010, 17:12
Jw240 schreef:Compressie heb ik niet verlaagd, je haalt geen nummers door elkaar. Op turbobricks hebben al veeel mensen een turbo op een non-turbo blok gezet. Met de juiste modificaties werkt dat gewoon goed. Zorg dat de ontstekingstiming goed klopt, dat er genoeg brandstof in komt en dat de hitte goed weg kan (turbo met grote turbine is dan goed, 3" uitlaat etc).
Nu heb ik een hele tijd op bio-ethanol gereden en dan heb je sowieso niet snel last van detonatie (oktaangetal van 105). Deze winter ga ik over naar gewone benzine want ethanol is lastig met het starten in de winter en ik rij niet veel in de winter.
Hoeveel een dampgasinstallatie kost weet ik niet.
zonder turbo kun je ook best veel vermogen hebben. Bewerkte kop, goed spaghettispruitstuk, flinke nokkenas en de juiste carb(s). Welke carbs daar bij passen weet ik niet, ik verwacht dat 2 dubbele Webers of met 4 stuks Mikumi motorfietscarbs de 200 pk echt wel te halen is. Zoveel halen ze er ook uit bij de folkrace volvo's
Ik heb ook wel eens voor Webers zitten kijken, ik weet alleen niet naar wat voor soort ik dan moet kijken. Ik weet wel het nodige van motoren, maar carburateurs weet ik eigenlijk bar weinig (schandalig eigenlijk

Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90