11 November 2010, 17:08
SFRC schreef:Heb je de compressie van het blok niet verlaagd? Of haal ik nu nummers door elkaar?Compressie heb ik niet verlaagd, je haalt geen nummers door elkaar. Op turbobricks hebben al veeel mensen een turbo op een non-turbo blok gezet. Met de juiste modificaties werkt dat gewoon goed. Zorg dat de ontstekingstiming goed klopt, dat er genoeg brandstof in komt en dat de hitte goed weg kan (turbo met grote turbine is dan goed, 3" uitlaat etc).
Nu heb ik een hele tijd op bio-ethanol gereden en dan heb je sowieso niet snel last van detonatie (oktaangetal van 105). Deze winter ga ik over naar gewone benzine want ethanol is lastig met het starten in de winter en ik rij niet veel in de winter.
Yellow240 schreef:Wat vragen ze daar ongeveer voor, zo'n dampgasinstallatie? Wat is er trouwens mogelijk wanneer ik besluit geen turbo te installeren? Is er veel mogelijk met een blok met carburateur zonder dat het duizenden euro's kost? Ik neem aan andere carburateur, andere uitlaat, betere luchtfilter en scherpere nokkenas. Of zijn er nog meer dingen waar een aanzienlijke vermogenswinst uit te halen is? Misschien is het inderdaad een goed idee om zoiets in stappen te doen en wat te informeren wat bepaalde upgrades kosten. Dan weet je iig waar je naar toe moet werken
Hoeveel een dampgasinstallatie kost weet ik niet.
zonder turbo kun je ook best veel vermogen hebben. Bewerkte kop, goed spaghettispruitstuk, flinke nokkenas en de juiste carb(s). Welke carbs daar bij passen weet ik niet, ik verwacht dat 2 dubbele Webers of met 4 stuks Mikumi motorfietscarbs de 200 pk echt wel te halen is. Zoveel halen ze er ook uit bij de folkrace volvo's
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni