10 November 2010, 10:28
Yellow240 schreef:Die had ik ook gezien, op Autoweek.
Maar wanneer je zo'n B230FT onder handen neemt, hoeveel vermogen zou dat ongeveer opleveren? En kan je bak dat zomaar aan? Ik heb iig een gewone 5 bak zonder overdrive (dat is toch de M47?)
standaard is de B230FT 165 pk en tot ~180/190 met turbo+ (soort veredelde boostcontroller van Volvo). veel meer als 200 echte pk's krijg je niet snel uit de standaard Mitsubishi turbo, die is dan ver uit zn efficiente gebied. Met de genoemde uitlaat en een wat betere turbo, samen wat kleine dingen zoals uitlaatspruitstuk uitfrezen, goede chip enzo, dan kom je weer verder. Om er een echt getal aan te hangen is moeilijk en niet verstandig, alhoewel 230+ pk op zich moet gaan met de Mitsubishi turbo's die gemakkelijk te vinden zijn (15G/16T). Op turbobricks zijn wel eens wat dyno-sheets voorbij gekomen van dergelijke setups.
Dit is wat de mijne doet: http://www.youtube.com/watch?v=PZvJyb31Xxo
En ik heb echt nog lang geen 250 pk. Eerder wat boven de standaard FT vermogens, maar zoals gezegd, geen nummers zonder testbankuitdraai. Hard genoeg gaat ie in ieder geval wel al ;D
Over de versnellingsbak, sommige mensen draaien een standaard auto al ongeveer in de soep, andere duwen (met wat voorzichtiger gebruk) ook 200-230 pk door een M46/M47.... Hangt af van de staat van de bak en het gebruik.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni