9 November 2010, 18:29
Yellow240 schreef:Ik zat laatst eens voor de gein te kijken naar een blok uit zo'n T5 of T5-RHeeft er iemand enig idee wat het zou kosten om zoiets in te laten bouwen. Inclusief allerlei andere dingen die de kracht aan moeten kunnen
tsja.
blok met M90 bak, goed vliegwiel en koppeling komt snel opm 1500 euro, met vernieuwde motorsteunen, pakkingen, 2e hands turbo etc snel op 2000. De diverse custom dingen (downpipe, carterpan, kabelboom, IC buizen) snel 500-750. Hoeveel arbeid dan nog? 1000 euro zit je zo op.
Wanneer je het voor ~4000 er in hebt zitten doe je het heel goed denk ik.
Achteras houd het allemaal wel, remmen ook. Dat is, standaard t5 vermogen, ~225-240 pk. Maarja, als je maar voor 200-240 pk gaat, waarom dan een 5 cilinder, de 4 cilinder doet dat voor heel wat minder geld. Ok, de 5 cilinder loopt mooier, dat klopt.
Ik zou geen bedrijf weten waar ik zoiets zou laten inbouwen. Ik heb al diverse omgebouwde dingen gezien en slechts weinige daarvan vond ik goed/mooi/efficient. Ja, ik stel hele hoge eisen.
Met grof geld er tegenaan gooien kan ieder bedrijf het er in zetten. Je hebt een slim bedrijf nodig om de juiste balans te vinden tussen Volvo onderdelen en custom. Je hoeft namelijk lang niet alles helemaal opnieuw te bedenken.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni