27 October 2010, 09:37
Met een grotere carb kan je motor wat makkelijker ademen als de rest van het traject ook goed is maar dat leverd toch de meeste winst in de hogere toerentallen en je koppel zakt wat in bij de lage toeren lijkt mij.
Ik zou eerst eens goed zoeken en vergelijken op internet voor je geld uit gaat geven aan dure carbs en nokkenstokken.
Nokkenstok 120euro.
Dubbele solexen 200euro.
Plus gasmengstukken?
Uitlaatspruitstuk 150euro?
Je zit al snel aan 500euro en wat heb je dan.
Voor 150euro kan je wel een B230 vinden en dan heb je meer koppel bij alle toeren en voor 1000euro vind je wel een 940 lpt op gas en als je dan alles overbouwd heb je een fijn turboblok met veel koppel op lpg.
Dat word wel een beste klus trouwens maar het is wel te doen als je sleutelruimte hebt.
Ik zou eerst eens goed zoeken en vergelijken op internet voor je geld uit gaat geven aan dure carbs en nokkenstokken.
Nokkenstok 120euro.
Dubbele solexen 200euro.
Plus gasmengstukken?
Uitlaatspruitstuk 150euro?
Je zit al snel aan 500euro en wat heb je dan.
Voor 150euro kan je wel een B230 vinden en dan heb je meer koppel bij alle toeren en voor 1000euro vind je wel een 940 lpt op gas en als je dan alles overbouwd heb je een fijn turboblok met veel koppel op lpg.
Dat word wel een beste klus trouwens maar het is wel te doen als je sleutelruimte hebt.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970