26 October 2010, 17:39
Jammer dat ik mijn setje van de MGB verkocht heb. Spruitstuk met 2x SU HS4. Daar had ik wel wat mee kunnen knutselen.
Zijn de H en K nokkenassen meer of enkel voor hoge toeren?
Even het vergelijk. Het blok in de MBG is geflowed en heeft een fast road nokkenas (in 42/67, out 78/32 overlap: 290° valve lift: 0.441"). Het echte vermogen zit bij 4000 rpm en verder. Toch bij lage toeren is de motor veel sterker dan met een standaard stok. Meestal kom ik niet voorbij de 4000 rpm.
Zijn de H en K nokkenassen meer of enkel voor hoge toeren?
Even het vergelijk. Het blok in de MBG is geflowed en heeft een fast road nokkenas (in 42/67, out 78/32 overlap: 290° valve lift: 0.441"). Het echte vermogen zit bij 4000 rpm en verder. Toch bij lage toeren is de motor veel sterker dan met een standaard stok. Meestal kom ik niet voorbij de 4000 rpm.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus