26 October 2010, 17:25
De A nokkenas is best aardig. Alle 'snellere' zijn lastig te vinden. Hier zit ws. een D as in: http://link.marktplaats.nl/385923879
Dan nog moet alle brandstof door ÃÃn sproeier in ÃÃn kleinachtige carburateur komen.
Meer vermogen zit meestal hoger in de toeren. Volvo houdt daar niet van. H en K nokkenassen zijn maar een paar jaar gebruikt. T.o. aftermarket assen zijn deze nog vrij mak.
Dubbele spruitstukken zitten op sommige Penta B21's, maar je kan ook wat in elkaar (laten) lassen. Ah, de AQ131, 120 pk, ook niet echt de moeite natuurlijk. Verticale carbs, gaat ws. niet passen onder de motorkap.
Dan nog moet alle brandstof door ÃÃn sproeier in ÃÃn kleinachtige carburateur komen.
Meer vermogen zit meestal hoger in de toeren. Volvo houdt daar niet van. H en K nokkenassen zijn maar een paar jaar gebruikt. T.o. aftermarket assen zijn deze nog vrij mak.
Dubbele spruitstukken zitten op sommige Penta B21's, maar je kan ook wat in elkaar (laten) lassen. Ah, de AQ131, 120 pk, ook niet echt de moeite natuurlijk. Verticale carbs, gaat ws. niet passen onder de motorkap.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969