26 October 2010, 16:39
Ik vermoed dat het mengstuk nu niet de ristrictor is. De 245 rijdt op LPG even krachtig als op 95.
Mijn ervaring met de MGB is dat er veel winst te behalen is met een ander nokkenas. Het effect wordt vergroot met grotere carbs en dito uitlaat. Door de toegankelijkheid van het extra vermogen is het verbruik ook gedaald (euh, bij normaal gebruik dan).
Opties:
1 andere nokkenas
2 grotere carb met mengstuk
3 uitlaat met betere doorstroom
Daarna kan ik natuurlijk nog gek gaan doen met een geflowde kop, grotere kleppen etc.
De tuning moet echter een beetje low budget blijven...
Mijn ervaring met de MGB is dat er veel winst te behalen is met een ander nokkenas. Het effect wordt vergroot met grotere carbs en dito uitlaat. Door de toegankelijkheid van het extra vermogen is het verbruik ook gedaald (euh, bij normaal gebruik dan).
Opties:
1 andere nokkenas
2 grotere carb met mengstuk
3 uitlaat met betere doorstroom
Daarna kan ik natuurlijk nog gek gaan doen met een geflowde kop, grotere kleppen etc.
De tuning moet echter een beetje low budget blijven...
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus