19 October 2010, 09:42
Vraag me af of een moderne aandrijfas ook onder een 140 te krijgen is. In essentie doen ze allemaal hetzelfde natuurlijk. Enige punten van afwiking zijn uiteraard koppelingen, ophanging en lengte... allemaal aan te passen.
Ik zie exemplaren voorbij komen met rubberen koppelingen (?), weet zo even niet welk type. De huidige as is dan wel voor veel euris hersteld, ingekort en gebalanceerd maar de boel klappert behoorlijk, zit ongetwijfeld in het schuifstuk, en dan ben je op gegeven moment weer aan de beurt (ruimte veroorzaakt meer ruimte door "winding-up"..)
Mogelijk zijn zelfs andere flenzen nodig, en zou het kunnen zijn dat deze zijn uit te wisselen op bak en as?
Bak is van 200/700 zijn, M46 met telleraandrijving, achteras is origineel maar met dikkere flens...
Ik zie exemplaren voorbij komen met rubberen koppelingen (?), weet zo even niet welk type. De huidige as is dan wel voor veel euris hersteld, ingekort en gebalanceerd maar de boel klappert behoorlijk, zit ongetwijfeld in het schuifstuk, en dan ben je op gegeven moment weer aan de beurt (ruimte veroorzaakt meer ruimte door "winding-up"..)
Mogelijk zijn zelfs andere flenzen nodig, en zou het kunnen zijn dat deze zijn uit te wisselen op bak en as?
Bak is van 200/700 zijn, M46 met telleraandrijving, achteras is origineel maar met dikkere flens...