15 October 2010, 12:14
Even recapituleren..
motorblok is B20B geworden met wat interne aanpassingen
ontsteking van een A
loopt op dit moment op de Stromberg, voorheen Weber 36/36, daarmee nooit gepingelt, alleen "iets" dorstiger, 2 gaten ipv 1
ik vermoed dat de centrifugaalgewichtjes niet goed meer werken. een B onsteking zou dus beter zijn, de juiste in feite, echter heb ik begrepen dat je daar niet makkelijk / niet aan komt?
kunnen de interne delen van een B in een A gebouwd worden? zijn de gewichtjes van een A aan te passen?
liefst behoudt ik de huidige behuizing omdat ie is aangepast voor de onderdeeltjes van de electronische ontsteking, gaten erbij en zo, was wat bewerkelijker dan de huidige setjes..
uiteraard het tijdstip, dat hangt ergens tussen B en A in, maar haalt eigenlijk niet veel uit, geen valse lucht oid, buiten het pingelen doet ie alles wat ie moet doen, hij trekt ook behoorlijk ondanks het "kleine" carburateurtje.. dan is het opeens geen "gewone 144" meer en gaan de liters er lekker door... pfff oh ja, dan pingelt dus niet..! het gebeurd bij deellast..
motorblok is B20B geworden met wat interne aanpassingen
ontsteking van een A
loopt op dit moment op de Stromberg, voorheen Weber 36/36, daarmee nooit gepingelt, alleen "iets" dorstiger, 2 gaten ipv 1
ik vermoed dat de centrifugaalgewichtjes niet goed meer werken. een B onsteking zou dus beter zijn, de juiste in feite, echter heb ik begrepen dat je daar niet makkelijk / niet aan komt?
kunnen de interne delen van een B in een A gebouwd worden? zijn de gewichtjes van een A aan te passen?
liefst behoudt ik de huidige behuizing omdat ie is aangepast voor de onderdeeltjes van de electronische ontsteking, gaten erbij en zo, was wat bewerkelijker dan de huidige setjes..
uiteraard het tijdstip, dat hangt ergens tussen B en A in, maar haalt eigenlijk niet veel uit, geen valse lucht oid, buiten het pingelen doet ie alles wat ie moet doen, hij trekt ook behoorlijk ondanks het "kleine" carburateurtje.. dan is het opeens geen "gewone 144" meer en gaan de liters er lekker door... pfff oh ja, dan pingelt dus niet..! het gebeurd bij deellast..