Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Intercooler inbouwen
Hallootje,

Ik zou graag een intercooler inbouwen bij mijn 240 turbo uit 1984, maar ik ben nogal een sufkut met sleutelen....
M'n klauwen zijn te groot en ik maak altijd alles stuk Sad

Waar zou ik zoiets heb beste kunnen laten doen? En wat zijn ongeveer de kosten? Ik heb de B21T, maar wil graag wat meer vermogen op de achterwielen.
Hij drift nu evengoed wel leuk, maar ik wil richting de 200-250 pk minimaal.

Wat raden jullie aan om aan zo'n vermogen te komen?

Gr. Ivar
Antwoord
Bij european tuning neer zetten
kronenburg motorsport aansturing laten inbouwen
hopsa 250 pk terwijl jij lui achter de tv zit bierflesjes fijn te knijpen met je grote klauwen ;D
Hou je ons wel op de hoogte Wink
Antwoord
Lol
lijkt mij een strak plan!
Antwoord
Leveren goed werk hoor die mannen!
Misschien op dit forum niet zo bekend maar op het 850 forum des te meer
en ze hebben al menig 240 turbo gekieteld ;D
Antwoord
Citaat:bierflesjes fijn te knijpen met je grote klauwen
Auw en bloed ook :o
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
ja ik zou hier ook (voorzichtig) zelf verder mee gaan. Hoe mooi werk er geleverd kan worden, er gaat gewoon veel tijd in zitten en dat kost geld. Wanneer je het zelf als een leertraject ziet kun je er misschien nog meer lol aan beleven ook.

Misschien met hulp die intercooler inbouwen, langzaam de boost wat omhoog schroeven, leuke 3" uitlaat, wideband lambdasonde. Dan kom je al een best eind naar 200 pk (op krukas). Voor meer, de standaard in en uitlaatspruitstukken zijn niet erg goed voor performance, een 1990+ spruitstuk van een 740/940 turbo is weer een stuk beter (wanneer goed bewerkt).
Nokkenas kan ook van een andere Volvo komen, zoals de A nokkenas uit de oudere carb 240 of 360, een V nokkenas uit een B230E, etc etc. Is veel keus.
Inlaatspruitstuk kan van een B21E/B200E/B230E als je bij K-jet blijft (mooie lange runners) of van B230F/B230FT als je elektronische injectie wil. Let wel op dat het netjes inbouwen van zoiets wel wat tijd kost, vooral het zoeken naar de juiste beugeltjes, slangen enzo.
Maar de spruitstukken zou ik me niet als eerste zorgen over maken. Als je de B21ET netjes aan het lopen hebt met de uitlaat en wat meer boost ben je al een stuk sneller denk ik.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
tsja als de TS geen zin heeft om zelf aan de gang te gaan dan is het een prima optie
ik ga ook zelf aan de gang met het spul Big Grin
Antwoord
Bedankt voor de tips en trucks allemaal!
@jw tijd heb ik wel, dat is niet zo'n probleem op zich en het zelf leren is natuurlijk ook veel leuker dan het laten doen... Maar ja, een sleutelruimte heb ik niet en hulp met inbouwen ook niet Sad hahaha
ach, misschien eens informeren wat het kost of zoeken naar iemand met verstand van zaken in de regio alkmaar....
Nu ff tukkie doen, net 12 uur in de volvo gezeten... Lol
Antwoord
aRjen.T schreef:Bij european tuning neer zetten
kronenburg motorsport aansturing laten inbouwen

klop klop, wakker worden. hij heeft k-jet

enne jw, een lambdasonde op een b21et? :'(
Antwoord
Inderdaad geen lamda volgens mij, maar ik heb de auto ook pas een maand... Ben het wiel nog aan het uitvinden zeg maar...
Het enige dat ik wel al weet is dat de auto wat meer powerrrr nodig heeft.
Hoewel driften in twee om de rotonde nu al best lukt Smile

ik heb net een Kluwerboek gehad van de garage waar ik vaak kom, hier staan alle Volvo tot 1986 in beschreven incl tekeningen enz. Daar word ik vast al wat wijzer van....
Het heeft ook nadelen zo'n boek, je krijgt aambeien zo groot als een huis omdat je de hele dag rustig wilt lezen....
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Maten 245 intercooler. mikus 6 9.206 13 September 2015, 08:39
Laatste bericht: Karinsky
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.874 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  245 TIC met ruimtegebrek rond de ventilator/ radiator / intercooler - opstelling JohanW 12 10.185 8 April 2012, 20:17
Laatste bericht: JohanW
  Inbouwen LPG in een 245 TIC teygeler 4 5.365 2 October 2011, 20:34
Laatste bericht: skidje
  Is het blok van de B21ET met met originele Intercooler anders dan een blok zonder IC? Vaan 5 6.167 14 September 2011, 13:43
Laatste bericht: 242-turbo
  intercooler bunne 28 17.820 8 February 2011, 12:31
Laatste bericht: patrick2wd
  Turbodruk met intercooler? pierpower 3 4.290 30 August 2010, 12:45
Laatste bericht: 242-turbo
  standaard intercooler ingebouwd inclusief overboostswitch !! TheSaint77 19 25.772 5 December 2009, 18:56
Laatste bericht: Ticcie
  afstelproblemen bij 245Turbo met intercooler turbod 2 2.924 22 September 2009, 20:07
Laatste bericht: edwin
  intercooler Erwin 244 turbo 6 5.908 1 July 2009, 07:51
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)