Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
En als hij klaar is ga je mee doen aan een rally voor klassieke auto's?
Lijkt me echt gaaf om daar een keer aan mee te doen.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
DopdeDouwer schreef:Volgens mij een prima maat?
Heb je de tire bible er al op nageslagen? Daar staat het in ieder geval uitgelegd.

doe ens een linkje..

Ik kan trouwens van de sloop een paar 850 LM velgen kopen zonder naafdop en behoorlijk wat "stoeprandmarkering", 35 pst.. daar zit standaard die maat op, alleen nog winterrubber..

Heb trouwens 5 (vijf) winterrubbers 185/65- 15 "over" indien ik met 195 verder ga..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Jerry schreef:En als hij klaar is ga je mee doen aan een rally voor klassieke auto's?
Lijkt me echt gaaf om daar een keer aan mee te doen.

of ie ooit helemaal komt is weet ik niet, "rally's" heb ik al regelmatig met de MG Car Club gedaan, vindt ik niet zo spannend meer.. en een rally zoals de wintertrial op TV bij "hoe heet ie ook alweer" zijn te prijzig voor me, en bij schade kan ik meteen gaan fietsen vrees ik..

Liever betrouwbaar maken en houden, en dan wat bergritten doen. Ben net terug uit Italy, bergen en heuvels zat kan ik je zeggen (cinque terra route is een aanrader, ook als het met bakken naar beneden komt..!), alleen deze keer met een 2010 Panda die het met z'n 1200 cctjes prima doet met al dat geklauter, en nog 1 op 19 blijven doen..
Martin245 schreef:Brr.... Xenon...
niet bang dat dit problemen geeft? Regeltjes zijn veranderd. Als je lampunits geen typegoedkeuring hebben voor Xenon (en een 144 heeft op zeker geen xenon-goedkeuring) loop je het risico op afkeur bij de APK. En een agentje met kennis van zaken kan je met een aankondiging van een accept-giro naar huis sturen.

Is maar heel even geweest. Is alweer teruggedraait.
Xenon mag gewoon weer, geen APK problemem (als het lichtbeeld goed is).

Rij er nu al een paar jaar mee rond in de V264, kan geen aandere lamp aan tippen.
is idd alsof je duplo met halogeen vergelijkt, nu is halogeen opeens "geel".. overigens heb ik dus geen Xenon installatie maar "witte" lampen, zeg maar de "super exemplaren" van de diverse Philipsen en Osrams. Meningen over de levensduur zijn verdeeld, zo ook de opbrengst en beeld. Hangt ongetwijfeld sterk samen met de gebruikte koplampen..

In mijn ronde pitten en die van onze Saxo werkt het iig prima, strakker beeld en zeker helderder..

levensduur, kan r nog niets over zeggen.

Feit is wel dat in nieuwe auto's de verlichting niet lang mee gaat, komt oa door slecht koeling in die plastic gestroomlijnde "kweekkastjes" en de boordspanning ligt iets hoger vanwege alle computertjes die niet onder een kritiek niveau mogen komen, al is het alleen maar vanwege niet bestaande foutmeldingen..
Heb trouwens alwÃÃr afbreuk aan het origineel gepleegd... :Smile ipv normale ruitenwisserbladen heb ik nu flappers * van Action voor weinig, 6 euri totaal geloof ik, verschil is nu al zichtbaar, de flapper * heeft op mijn ruit een gelijkmatig wisbeeld **, de iets minder nieuwe traditionele (nieuw sinds november oid en bijna niet gebruikt..) laat al zien waar de "vorkjes" *** op het wisserblad drukken..

Overigens moet je de bijgeleverde nokjes meteen weggooien igv 1 en 2 serie.

Overigens kwam ik er pas achter dat de Mustang van de buren ook origineel flappers heeft, alleen die had ie op z'n vroegst al in "69, en kosten met verzenden iets van 12 USD... is iets anders dan 40€ bij mr. Bosch e.d....

--------------------------------------------------------

legenda

* Flapper = A: Hulpmiddel om onder water sneller vooruit te komen?
B: Een ruitenwisserblad zonder frame?
C: De versnellinghendels aan het stuur van een 140?

** Wisbeeld= A: Een vlakgom in Michel d'Angelo stijl, geliefd bij de klassieke tekenaar?
B: Een virtuele voorstelling van een idee welke plotseling weer uit het geheugen verdwijnt?
C: Het droge deel op de vooruit wat zichtbaar is nadat een ruitenwisser een werkslag heeft voltooid?

***Vork = A: Een buitengewoon handig hulpmiddel om spaghetti zonder gebruik van handen en voeten
te kunnen oprollen en nuttigen.
B: Een sturend onderdeel aan de voorzijde van een rijwiel om het voorwiel van richting te doen
veranderen.
C: Dat deel van een ruitenwisserbladsamenstel welke het wissende deel verbindt met het montagedeel
welke aan de wisserarm wordt gemonteerd.
Ik ben hÃÃl benieuwd wat je bedoeld;-)

Er valt iig genoeg regen om de werking te testenWink
Groeten, Boele
quizje.. melige bui.. krijg je van dat weer.. nr 2 zit er ook op...

[Afbeelding: 2275192490102125362S600x600Q85.jpg]

...en moest ook de "Pug 405" sproeiers er weer op monteren..

[Afbeelding: 2246803260102125362S600x600Q85.jpg]

Ik zag ze laatst ook liggen bij de action, die flappers, ze bevallen, tot nu toe, dus wel goed?
Ga d'r ook ff een paar scoren, mijn boschjes doen het ook niet zo best meer, heb ze van 't voorjaar gemonteerd Sad

Oja de quizz:
*:B
**:C
***:C
Wat kan ik winnen ;D
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
zoals ik kan oordelen wel, vergeet niet dat je de eindstukjes van je oude wissers nodig hebt, kun je er zo aanklikken...

Het rubber van de huidige wissers is niet briljant te noemen, en sowieso is er een hete zomer overheen geweest..!

alle 3 van de Saxo hadden zelfs losse stukjes..! Daar zit dan weer wel voor 40 euri op geklikt.. >Sad

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 14.290 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 8.956 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 27.313 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 31.068 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)