Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Ziet er erg mooi uit moet ik zeggen, zodra je gaat polijsten kunnen dingen erg mooi worden als ze tenminste niet uit je handen slaan door de polijst borstel ;D.
En dat zagen gaat soms beter als je er iets bij zegt

.
Maar als ik dat pijpje zo zie dan denk ik toch eerst aan een decoupeerzaag.........
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Jerry schreef:Ziet er erg mooi uit moet ik zeggen, zodra je gaat polijsten kunnen dingen erg mooi worden als ze tenminste niet uit je handen slaan door de polijst borstel ;D.
En dat zagen gaat soms beter als je er iets bij zegt
.
Maar als ik dat pijpje zo zie dan denk ik toch eerst aan een decoupeerzaag.........
idd er vooral niet "op gaan hangen" , deze keer ging het goed, en dan doe ik het ook nog metr een boormachine in de bankschroef..
geen verkeerde gedachte, maar dan liever een reciprozaag, die hebben langere en dikkere bladen, helaas is dat apparaat bij mij net overleden.. zodra ie vervangen wordt koop ik er zeker een paar "staalbladen" bij..!
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
klein lichtpuntje, 2 eigenlijk, de verstralertjes hangen in het front.. nu nog even achter het gaas (ook wel geinig eigenlijk..) maar, de randjes komen er nog in, moet wel even droog zijn want vanmiddag was het tussen de buien door naar buiten.. Ik heb de beugels die onder de montageplaatjes en front hoort gelaten voor wat ze zijn, heb er ook geen goed plaatje van, er zit nu een afstandbus van nylon tussen zodat ze mooi gecentreerd (boven/onder) achter het front zijn..
..is zo wel een goede camouflage, want ik heb op vakkundige wijze het glas van de rechter lamp gemold.. (unf**king believable weer....) t'is dat het glas aan de spiegel gekit zit anders zou ie nu zeker uit 2 delen bestaan. En het zijn geen Hella's oid dus vervangen zit er niet in.. zolang maar sanitairkit in de opening gespoten.. (typisch een geval van moedelood in de schoenen..)
..ze doen het iig, kabelboompje gemaakt, netjes in het front gelegd naast de rest, morgen aan het relais en massa. Vraag me af of het originele groot licht relais dat kan/mag trekken..
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Dat relais is redelijk overbemeten, dus waarschijnlijk wel. Google het typenummer van het relais ffies, maakt je misschien wat wijzer.
Waarom op je grootlicht? Is het niet praktischer ze apart te schakelen?
`88 245, B230K, M47
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
dat zal ik ens doen, ik verwachtte ook zoiets. Zou me niets verbazen als het relais er ook in 24v geweest is met alleen een ander spoeltje.. alhoewel, indien spanning omhoog, de stroomsterkte naar beneden..
het zijn verstralers dus handiger als ze meteen met grootlicht meedoen, ik denk dat het niet eens is toegestaan, en anders betekent dat weer een extra schakelaar en controlelampje..
Berichten: 228
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2008
Verstralers zijn juist handig in plaats van grootlicht. Vergeleken bij verstralers is gewoon dimlicht een schemerlamp. Grootlicht kan je niet mee rijden. Of anders, je tegenliggers kunnen het niet meer. Met verstralers wel, mits ze niet te hoog staan.
Apart schakelen dus. Maar een standaard relais voldoet bij mij al jaren.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Net ff geprobeert welke draad op het dim-/grootlichtrelais de juiste is, ik zie geen terugval bij grootlicht, da's alweer gunstig. Grootlicht geeft op dit moment zeker meer opbrengst, daar zitten Xenon pitjes ipv halogeen in. Die zijn in verhouding nu "geel", net zoals je vroeger tussen duplo en halogeen had..
volgens de verschillende sites is het stappenrelais #688357
het Haynesboek laat voor verstralers een apart relais naast het dim-/grootlichtrelais zien op het railtje tegen het binnenscherm..
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Brr.... Xenon...
niet bang dat dit problemen geeft? Regeltjes zijn veranderd. Als je lampunits geen typegoedkeuring hebben voor Xenon (en een 144 heeft op zeker geen xenon-goedkeuring) loop je het risico op afkeur bij de APK. En een agentje met kennis van zaken kan je met een aankondiging van een accept-giro naar huis sturen.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
zijn gewoon H4's, zit alleen xenon in ipv halogeen.. Koplampen zijn 1 jr oud met uiteraard E-keur, lampjes ook.. lichtbeeld is hetzelfde, alleen strakker en witter..
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
trouwens, ik zeg xenon, het zijn Philips Power 2 Night lampjes, maar dan nog meer en/of daardoor witter licht dan de halo's