Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
Special vet (wat voor montage maar ook voor de smering van de bussen is) wordt standaard bij de bussen waar dit nodig is bijgeleverd.

Mooi om te zien dat de bussen er al zo snel onder zitten!
Benieuwd naar je ervaringen.
Dat heb je inderdaad heel erg snel gedaan!
Had je reserve draagarmen en stangen klaar liggen?
Vind je zo'n opvallend kleurtje eronder niet mooi dan?

En wat is dan de beste manier om ze eruit te halen? "Gewoon" zagen?
(psst... ik heb nieuwe zaagjes gehaald)
DopdeDouwer schreef:Dat heb je inderdaad heel erg snel gedaan!
Had je reserve draagarmen en stangen klaar liggen?

bump..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
frox schreef:Vind je zo'n opvallend kleurtje eronder niet mooi dan?

En wat is dan de beste manier om ze eruit te halen? "Gewoon" zagen?

Tis moelijk voor te stellen maar heb altijd wat moeite met opvallen, liever eenvoudig, en daar hoort een kleurtje niet zo bij, ik ben nog steeds niet overtuigd van de witte steenslaghoezen op m'n mistpitten, maar ja, de originele Hella kappen zijn ook wit en deze jasjes heb ik ooit nieuw gekocht.

De reactiestang rubbers kun je er uit persen, diaboloos persen of zagen (slopen..) zie ook de bump..
Ik vraag me soms wel eens af of Jambon meer tijd aan de foto's besteed dan de werkzaamheden.

Dikke pluim voor de uitgebreide duidelijke dokumentatie. FANTASTISCH.....!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
skidje schreef:Ik vraag me soms wel eens af of Jambon meer tijd aan de foto's besteed dan de werkzaamheden.

Dikke pluim voor de uitgebreide duidelijke dokumentatie. FANTASTISCH.....!

kost soms wat tijd om tijdens de werkzaamheden je handen wÃÃr te gaan wassen en de camera te pakken, die staat er altijd op een veilig plekkie bij..
Ben benieuwd of je het merkt!

Toch jammer dat ik de grote diabolo's nog niet in PU heb, ben benieuwd of dat merkbaar is. Zitten nu nieuwe rubberen ??? in!

Weet je uit het hoofd de breedte van de achter stabi?

Groeten
Groeten, Boele
Gisteren 200 km mee gereden. Tis ff wennen. In de straat merk ik bij ongeveer 30 km/u wat resonantie op van het wegdek, steentjes.. Veel stugger veren valt wel mee, het meeste zal op het conto van de verlaging komen wat dat betreft. Tot stistand komen is niet meer op en neer wiegen maar gewoon stop, goed te merken als je de handrem gebruikt, dan kun je met (oude) rubbers de auto een paar cm op en neer rollen, das de achteras die kantelt. Je krijgt idd wat extra informatie via de stoelzitting, met name afremmen op de motor / gas loslaten bij een bepaalt toerental geeft resonatie door welke nu niet meer bij de achteras blijft "steken" ..

Op de snelweg gedraagt ie zich wat strakker, korte ribbels vallen me reuze mee. Al met al is er minder zweven en iets meer "contact" met beneden..

Weet eerlijk gezegd niet of ik voor ook PU neem, want "alle" doorgave die mogelijk dan via je stuur komt is misschien wat te veel van het goede.. Iemand ervaring met de voortrein..?

Stabi heb ik nog niet echt kunnen beoordelen, ik denk dat je het pas merkt als ie er onderuit is.. Viel me wel op als ik diagonaal over een verhoging rijdt, drempeltje of oprit, dan beweegt de body wel meer "links-rechts-links" (klinkt dat logisch..?)

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.006 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.114 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.107 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.802 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)