Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
idd, dan liever de 164 lampunits. Ik zie een kunststof voorbumper. Als ie het dan goed doet en alle oude details naar díe uitstraling aanpast kan het wel.. De kunst is altijd om een auto er zo uit te laten zien zoals de fabriek het ook gedaan zou hebben..

Voorbeeld is bv de Peugeots 504 die in Africa of Brazilie reden/rijden terwijl ze hier al minstens 15 jr weg waren. Die hebben kunststof bumpers gekregen, de verlichting werd hertekent en er zat soms een "wrap-around" achterspoilertje op z'n kont, en het aanblik klopte weer..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Jambon schreef:Gisteren per "Funsdagkoeriersdienst" afgeleverd... (nogmaals bedankt daarvoor..)

Geen probleem.

Wel eens leuk om de auto waarvan hier op het forum zoveel foto's en teksten ronddwalen in het echt te zien (en natuurlijk ook de "gek" achter de auto).
Jambon schreef:..inmiddels zit bijna alles er al in, paar extra handjes van de buurman met Mustang (maar nu zonder anders wordt het te vol bij de werkbank..) is wel handig om de bankschroef te bedienen, alleen de Panhardstang (hangt er onder..) en de grote diabolo's moeten nog, wordt nog wel een feestje denk ik ..

Dat was bij mij ook ff martelen. Heb het uiteindelijk met een stuk draadeind en twee stalen platen gedaan. Het PUrubber kan veel hebben, maar je moet het er wel exact recht in persen anders plopt het er zo weer uit, zeker met een bankschroef. De rest van de bussen gaan inderdaad echt heel makkelijk!

Rick
Volvo 142, 1969
Funsdaf schreef:
Jambon schreef:Gisteren per "Funsdagkoeriersdienst" afgeleverd... (nogmaals bedankt daarvoor..)

Geen probleem.

Wel eens leuk om de auto waarvan hier op het forum zoveel foto's en teksten ronddwalen in het echt te zien (en natuurlijk ook de "gek" achter de auto).

op dit moment is het "gek" onder de auto... na de koffie weer terug, nog 1 draagarm...
rickhahn schreef:
Jambon schreef:..inmiddels zit bijna alles er al in, paar extra handjes van de buurman met Mustang (maar nu zonder anders wordt het te vol bij de werkbank..) is wel handig om de bankschroef te bedienen, alleen de Panhardstang (hangt er onder..) en de grote diabolo's moeten nog, wordt nog wel een feestje denk ik ..

Dat was bij mij ook ff martelen. Heb het uiteindelijk met een stuk draadeind en twee stalen platen gedaan. Het PUrubber kan veel hebben, maar je moet het er wel exact recht in persen anders plopt het er zo weer uit, zeker met een bankschroef. De rest van de bussen gaan inderdaad echt heel makkelijk!

Rick

ook toevallig, heb ik vanmorgen precies zo gedaan, is de enige optie als je geen pers hebt..
nou ut hangt er onder, net klaar. Alles (bijna) is gisteren voorbereid dus in principe is het losdraaien, wisselen en weer vastdraaien.. De diabolo's moesten er vanmorgen nog in, als je geduldig te werk gaat lukt het wel..

[Afbeelding: 2976122390102125362S600x600Q85.jpg]

...vastzittende bouten is soms lastig zonder luchtgereedschap, alleen de voorste draagarmbouten spartelde tegen, maar weer eens de ratel en dop getest.. Men neme een handzaam garagekrikje van inferieure kwaliteit, daarbovenop een automobiel van een 1200 kg, en krikken maar tot er "iets" gebeurd.. in zo'n geval betekent "knak" een gebroken bout, een gebarsten dop of een overleden ratel... Of de moer is los geschoten..

[Afbeelding: 2041769760102125362S600x600Q85.jpg]

..en dan is het idd uitwisselen en de boel vastdraaien..

[Afbeelding: 2066282420102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2491592750102125362S600x600Q85.jpg]

..reactiestangen ook natuurlijk, de oude zijn nog niet slecht, zijn al eens vervangen, kunnen het rek in, overigens niks mis met hamerslaglak, wat op dit oude exemplaar zit heb ik er 20 jr geleden opgezet, is van Herberts geloof ik..

[Afbeelding: 2012000840102125362S600x600Q85.jpg]

..het groene wormpje hangt er nu ook onder, maar eens zien of ie blijft hangen. Aan de voorzijde moeten er iets langere bouten in, ik heb me ergens verkeken op de breedte dus dan ook een paar echtra ringen er tussen.. Ben benieuwd, ik heb het idee dat de veren en voorste stabi tesamen ver over de marge van dit ding heen gaan, zou zomaar geen verschil kunnen uitmaken...

[Afbeelding: 2120814930102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2502393510102125362S600x600Q85.jpg]

De Panhardstang moet nog, ik kreeg zo de bussen er niet uit, vandeweek de heren van BAS Trucks nog een keer lastigvallen..
Vordert al mooi.
Citaat:niks mis met hamerslaglak, wat op dit oude exemplaar zit heb ik er 20 jr geleden opgezet, is van Herberts geloof ik..
Alleen jammer dat de kleur er niet mooier op wordt ;D

Doe je nog een beetje vet aan de rubbers voordat je ze er in perst of moeten ze er droog in?
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Ha goed bezig!
Ik heb het pakketje met pu-bussen ook al een tijdje binnen... Ik moest er ook maar eens aan geloven...

Dat kleurtje is juist vet 8) Zit er over te denken om het ook een opvallend kleurtje te geven, bijpassend geel of rood ofzo Smile
Black Moose schreef:Vordert al mooi.
Citaat:niks mis met hamerslaglak, wat op dit oude exemplaar zit heb ik er 20 jr geleden opgezet, is van Herberts geloof ik..
Alleen jammer dat de kleur er niet mooier op wordt ;D

Doe je nog een beetje vet aan de rubbers voordat je ze er in perst of moeten ze er droog in?

er zit "braadboter" bijgeleverd, maar het gaat redelijk eenvoudig, op de "diaboloos" na, maar daar had ik als kind al problemen mee, toen gingen ze ook al scheef. Klein beetje siliconen werkte al goed. Sommige kun je beter op de werkbank leggen, plankje er op en een klap met de hamer, dat waren de reactiearmen. In mijn geval moest er alleen een pleister voor de buurman bij.. En alle rubbers, pas de stalen binnenbus op het laatst, druk je er zo in.. en het monteren gaat prima, de maatvoering van de bussen is ok..
frox schreef:Ha goed bezig!
Ik heb het pakketje met pu-bussen ook al een tijdje binnen... Ik moest er ook maar eens aan geloven...

Dat kleurtje is juist vet 8) Zit er over te denken om het ook een opvallend kleurtje te geven, bijpassend geel of rood ofzo Smile

ik denk dat ik er totaal een dag mee bezig ben geweest, oude bussen er uit en de nieuwe er in, en het hele spul op de auto uitwisselen, handig is als je luchtgereedschap kunt gebruiken, dan verlies je geen tijd aan dat gepruts, alleen losdraaien hè..

kleur is nu wel vet ja, want dat heb ik er zelf aangesmeerd, volgende keer weer zwart (of Volvo blauw..)

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.004 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.101 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.089 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.713 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)