Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B230FX inbouwen, een paar vragen
#21
zit die niet gewoon met een waselement in de radiateur? Die heb je, oid, nodig om hem te kunnen schakelen op het juiste moment, heb je in de huidige radiateur wel een inschroefplek nodig, misschien al voorzien?

Wel een relais er tussen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#22
pin 10 en 11 van die brandstofcomputer sturen de Efan aan (ook al was er geen origineel gemonteerd). 10 = low speed, 11 = high speed. Gewoon met het 960 relais aansluiten, werkt goed. Als ie te laat inschakelt een nieuwe koelvoloeistoftemp sensor monteren, er is iets veranderd in 92-93-94 toen ze vaker efans kregen.

[Afbeelding: volvo-850-engine-cooling-fan-wiring-and-...iagram.png]
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#23
JoostV6 schreef:Hij staat nu rustig te wachtten naast zijn grote broer.

Zo'n b230 is toch echt wel klein vergeleken met een b6304

[Afbeelding: dsc03736p.jpg]

Uploaded with ImageShack.us
Zo bofkont Wink
Ziet er top uit, denk dat ik niet de enige ben die jaloers is: 80 draaiuren :Smile
Goed foto, kon ik gelijk mijn vrouw laten zien wat er bij die van haar kapot is WinkBDP sensor :'(
Voor hij er in gaat, haal de pan er even af en kijk of hij niet al te veel sludge heeft.
De motoren van de brandweer worden zeer goed bijgehouden maar lopen meestal maar even om te testen en behalen zo meestal de bedrijfstemperatuur niet of niet erg lang.
kleine moeite om even te kijken en eventueel schoon te maken.
Heb je al gekeken welke as he heeft?

240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#24
Wat was de reden dat 't blok wegging?
Of was de hele pompset afgeschreven?
Dit zijn wel supermazzeltjes...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#25
werd de hele installatie niet op temperatuur gehouden? Net als bv een sprinklerinstallatie, de diesels draaien 1 x pw, eerst op 60% oid en na een minuut of 2 "vol uit", alles om slijtage tegen te gaan en bedrijfszekerheid te garanderen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zuigerbodemkoeling inbouwen Mark244 11 7.073 1 June 2020, 19:05
Laatste bericht: Mark244
  LPG inbouwen MacVolvo 3 3.803 6 July 2019, 02:05
Laatste bericht: MacVolvo
  Inbouwen cruise control UraniumFever 5 5.560 14 November 2017, 03:53
Laatste bericht: UraniumFever
  B200K en vragen VolvoTom 2 3.343 28 August 2017, 22:13
Laatste bericht: VolvoTom
  Elektronische ontsteking inbouwen Mark244 27 17.863 14 April 2016, 22:40
Laatste bericht: Marc1970
  Heeft een volvo 240 met B230fx motor altijd een katalysator? hek 1 2.370 14 October 2015, 22:14
Laatste bericht: Marc1970
  motor 850 t5r inbouwen raymondvandermolen 10 9.830 6 April 2015, 19:56
Laatste bericht: Jambon
  D24T(ic) inbouwen in 240 Scooby Doo 0 1.707 21 September 2014, 22:03
Laatste bericht: Scooby Doo
  Volvo 240 B200k startproblemen na paar dagen niet gebruiken David Demper 10 9.733 13 January 2013, 19:00
Laatste bericht: PieterL
  850 turboblok inbouwen in 245 brutus850 6 5.036 25 November 2012, 11:32
Laatste bericht: brutus850

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)