Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B230FX inbouwen, een paar vragen
#11
Jambon schreef:oh zo'n ding, lijkt een beetje op fiber, ik dacht vervolgens "leuk zo'n isolator, maar de tapeinden geven ook warmte door..

klopt maar minder snel.
Beste zou inderdaad zijn als de spacers met eigen tapeinden tegen de kop zouden zitten en dan het spruitstuk weer met eigen tapeinden aan de spacers Wink

wat ook kan: een kunststof inlaatspruitstuk gebruiken! (Chrysler NEON heeft dat)
Antwoord
#12
janspeed schreef:wat ook kan: een kunststof inlaatspruitstuk gebruiken! (Chrysler NEON heeft dat)

oa ja, goed plan.. iemand een kunststof B20 inlaatspruitstukje over..? Denk dat er al een groot verschil zit tussen de homp staal en de alu SU versie...

ondertussen zit die B230FX er nog steeds niet in.. Wink
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#13
Voor de B230FX de computers van die motor gebruiken. wat ook anders is aan de B230FX is een stukje uitlaat die is iets minder begrend.

Een header/spaghettispruitstuk scheelt wel weer wat. wij hebben er een op een 740 gezet samen met een (origineel formaat) Ferritta uitlaat. werkt goed. Ook chipping scheelt weer, kijk eens bij de Zweedse Folkrace en VOC mensen. Een Zweed die ik ken had 178 pk uit zijn B230F in de VOC auto. Dat dus met heel veel standaard onderdelen maar wel betere uitlaat, nokkenas, chipping etc.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#14
Jw240 schreef:Voor de B230FX de computers van die motor gebruiken. wat ook anders is aan de B230FX is een stukje uitlaat die is iets minder begrend.

Een header/spaghettispruitstuk scheelt wel weer wat. wij hebben er een op een 740 gezet samen met een (origineel formaat) Ferritta uitlaat. werkt goed. Ook chipping scheelt weer, kijk eens bij de Zweedse Folkrace en VOC mensen. Een Zweed die ik ken had 178 pk uit zijn B230F in de VOC auto. Dat dus met heel veel standaard onderdelen maar wel betere uitlaat, nokkenas, chipping etc.

60pk winst uit een non turbo blok???????? petje af
Antwoord
#15
242-turbo schreef:60pk winst uit een non turbo blok???????? petje af

en dat met standaard nokkenas etc, dat is het indrukwekkende ja. Wanneer je allerhande aftermarket onderdelen er bij kunt pakken is tegen de 200 pk geen probleem met niet al te veel geld (kijk maar in de Folkrace, daar gaat alles low-budget) en met meer geld/tijd schijnen er ook non turbo blokken te zijn met nog meer pk ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#16
http://img714.imageshack.us/i/dsc03726p.jpg/
http://img839.imageshack.us/i/dsc03727q.jpg/
http://img843.imageshack.us/i/dsc03728a.jpg/
http://img842.imageshack.us/i/dsc03729.jpg/
http://img148.imageshack.us/i/dsc03730.jpg/
http://img245.imageshack.us/i/dsc03731q.jpg/
http://img193.imageshack.us/i/dsc03732z.jpg/
http://img6.imageshack.us/i/dsc03733ye.jpg/
http://img198.imageshack.us/i/dsc03734r.jpg/
http://img840.imageshack.us/i/dsc03735r.jpg/

Vandaag het blok gedemonteerd, alles echt als nieuw, ik ga maandag eerst voor 2 weken naar het engeland voor het werk, daarna ga ik bekijken wat er aan getuned wordt voor inbouw.

Vandaag wel meteen even nieuwe distributie, filters, bougies, rotor en verdelerkap gehaald bij Toms classics

Als iemand nog goede adressen of zelf onderdelen heeft voor het tunen dan hoor ik het graag.

Ik houd jullie op de hoogte
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
#17
Hij staat nu rustig te wachtten naast zijn grote broer.

Zo'n b230 is toch echt wel klein vergeleken met een b6304

[Afbeelding: dsc03736p.jpg]

Uploaded with ImageShack.us
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
#18
Wauw, wat een mooie witte ventilatorbladen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#19
Marc1970 schreef:Wauw, wat een mooie witte ventilatorbladen.

idd, maar wel afgezaagd :'(
Antwoord
#20
De fan komt te vervallen, deze heeft nl een vaste koppeling ipv een visco.

Ik was zelf van plan om de e fan van mijn 960 donor te gebruiken.

Hoe kan ik deze het beste aansluiten, en welke delen van de 960 moet ik allemaal overzetten.
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zuigerbodemkoeling inbouwen Mark244 11 7.073 1 June 2020, 19:05
Laatste bericht: Mark244
  LPG inbouwen MacVolvo 3 3.803 6 July 2019, 02:05
Laatste bericht: MacVolvo
  Inbouwen cruise control UraniumFever 5 5.560 14 November 2017, 03:53
Laatste bericht: UraniumFever
  B200K en vragen VolvoTom 2 3.343 28 August 2017, 22:13
Laatste bericht: VolvoTom
  Elektronische ontsteking inbouwen Mark244 27 17.863 14 April 2016, 22:40
Laatste bericht: Marc1970
  Heeft een volvo 240 met B230fx motor altijd een katalysator? hek 1 2.370 14 October 2015, 22:14
Laatste bericht: Marc1970
  motor 850 t5r inbouwen raymondvandermolen 10 9.830 6 April 2015, 19:56
Laatste bericht: Jambon
  D24T(ic) inbouwen in 240 Scooby Doo 0 1.707 21 September 2014, 22:03
Laatste bericht: Scooby Doo
  Volvo 240 B200k startproblemen na paar dagen niet gebruiken David Demper 10 9.733 13 January 2013, 19:00
Laatste bericht: PieterL
  850 turboblok inbouwen in 245 brutus850 6 5.036 25 November 2012, 11:32
Laatste bericht: brutus850

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)