Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
Jambon schreef:in tegenstelling tot de wielophanging een beetje gefröbelt, de eerder prijsgemaakte stekkertjes aan de achteruitrijschakelaar getekkerd, dus de juiste maat, die vallen er nooit meer af. Massa bij die van de solenoid van de od geschroefd, dan maar meteen de knullig aangeknoopte stekkertjes vervangen, zie er weer als nieuw uit, had op termijn zeker voor storing gezorgd.

Zo'n kabelschoentangetje, doe je zelf een lol en kieper die meteen bij het oudijzer en geef je zelf zoiets cadeau.. Ik heb um ook van MP, niet duur, werkt perfect en eea zit professioneel vast zoals het hoort.. errug fijn.. dan ook meteen een striptang, ook handig, de mijne is inmiddels op, een andere dus..

Maar goed, de lampjes werken (APK puntje), hoeft niemand meer te schrikken als ik plots achteruit rij, en je ziet nog iets achter je. Liefst monteer ik de achteruitrij versie van de Hella mistachterlamp, dan heb ik een leuk setje en das ongeveer een schijnwerper..

Pook maar niet meer aan begonnen, de bak moet zakken om er goed bij te kunnen, morgen naar weer...

Als je http://52054950.nl.strato-hosting.eu/images/3622550.jpg er ook nog bij hebt heb je het helemaal goed voor elkaar. Werkt perfect!
Volvo 142, 1969
Black Moose schreef:
Citaat:geef je zelf zoiets cadeau
Moet je ook de goede connectors gebruiken, anders heeft het nog geen zin. Hier zit nog een extra metalen hulsje in zodat je ook de isolatie klemt.

De tang klemt alles wat er voor z'n voeten komt, er zit een profiel in wat op 2 manieren de connector dicht. Heb inmiddels ook de kale versies zoals bv de oudjes (mmm, zijn ze allemaal bijna..) ze als oogjes voor massa hebben..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
DopdeDouwer schreef:
Jambon schreef:in tegenstelling tot de wielophanging een beetje gefröbelt, de eerder prijsgemaakte stekkertjes aan de achteruitrijschakelaar getekkerd, dus de juiste maat, die vallen er nooit meer af.

Achteruitrij verlichting staat bij ons ook nog op het programma...
Heb je een foto van je gefröbel? Altijd goed om je een beetje geestelijk voor te bereiden (zo'n tang heb ik).

helaas niet, het was zo'n vette bende, dat deze keer maar niet. Maarruh, ik M46 hè, zit de schakelaar bovenop en zie je niet. Das zo gaan liggen dat erbij kunt, voelen waar ie uithangt, stekkertje onder een hoek tussen 2 vingers klemmen en er opsteken vlak voor dat je kramp krijgt, en dan nr 2.. maar erg fijn dat je "klik" voelt en (uiteraard :Smile trek je er eentje los omdat je dus nog iets met een stekkert doen wil, maar ook dan voel je hoe stevig ie los komt (klinkt dat logisch? nee..) anywho, knip bij tijd en wijlen dit soort combistekkers uit een sloper als je um tegenkomt..

Maar goed, jij hebt M40/41? Dan kun je er heel makkelijk bij. Aluminium huisje achter op de bak. 2 kruiskoppen er uit en je kunt "boven" verder.. Ik heb een relais daarvoor, model "73, als jij die ook hebt kan ie ook nog stuk zijn. Anders is het zonder twijfel het veertje wat ad binnenkant van dat alu huisje zit.. raar ding maar het werkt (soms niet..)

Als je http://52054950.nl.strato-hosting.eu/images/3622550.jpg er ook nog bij hebt heb je het helemaal goed voor elkaar. Werkt perfect!
[/quote]

bv ja, zeker handig, ik had er eentje voor 220, dan is het alleen een strippert.. ik heb er zo eentje, jaren mee gedaan maar nu is de kracht er uit, kun je instellen en kun je ook voor de lichtinstallatie thuis gebruiken..
220V that is..
via via vandaag deze ontvangen...

[Afbeelding: 2886307270102125362S600x600Q85.jpg]

Blijkt dat die dingen bijzonder kwetsbaar zijn. Er zal dus eerst met polyester gewerkt moeten worden. Omdat ie dan niet meer 1 kleur heeft zal ie met skai bekleed worden met een heel dun laagje fiberfil of schuimrubber.

Zojuist een paar "how to poyester mal makens" gelezen, dat kan dus eventueel na het herstel.

Is er wellicht intresse in zo'n bak?

Voor de goede orde, dit is de versie voor korte pook en oud dash met opbouw op de zekeringkast. Hij zal ook op de versie zonder opbouw gaan, maar normaal gesproken kies je dan voor de versie met klokje, die zijn trouwens een stuk sterker ook, mar passen dus weer niet op het "luxe" dashboard..
Voordat ik het polyesterblik heb opengetrokken, toch maar eens wat rondgebeld. Polyester laat zich nl niet lekker verbinden met "plastic", uiteindelijk breekt het weer. Hetgeen waar deze bak van gemaakt is is niet eens ABS maar een PPE soort. Op de dunste plekken (gewoon ook nog eens een slechte gieting..) komt het overeen met het plastic van showdozen etc., als je dat een paar maal in je handen hebt gehad begint het ook uit elkaar te vallen. Eigenlijk Volvo onwaardig materiaal, de oudere bakjes en bakken zijn veel beter.

Het moet dus gebeuren met een 2 componentenhars, met vezelmatjes versterkt, zodat eea kan samenvloeien met het origineel, en zo herstelt en versterkt.

Een tip die ik kreeg was "stroken van hetzelfde kunststof in een badje Methylleengloride weken en aanbrengen, de m-gloride verdampt en eea hard uit als 1 geheel.." tuurlijk...

Iets zegt me dat de M-gloride niet direct bij de drogist op de plank staat, en het thermohardende PPE ook niet zo bij Gamma in het schap..
Methyleenchloride, ook wel dichloormethaan of DCM, wordt (of werd) verkocht als tapijtlijmverwijderaar. Wordt ook gebruikt voor extractie van MDMA of DMT, dus je wordt meteen verdacht als je ernaar op zoek gaat.Tongue Hebben er hier liters van op het lab staan maar zal niet helemaal de bedoeling zijn dat ik dat voor jou achterover druk...
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
jij weet er meer van blijkbaar, ik ga volgende week naar Dokter Vinyl, eens zien wat ie voorschrijft.. telefonetisch had ie het al over PPE, klinkt in de goede richting...
Bij http://www.polyservice.nl kunnen ze je ongetwijfeld verder helpen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.006 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.119 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.119 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.825 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)