30 July 2010, 13:05
even aan het experimenteren geweest met de 2 serie buitentemperatuurmeter
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
|
31 July 2010, 17:30
de sensor voor de buitentemperatuurmeter ligt voorlopig onder de accubak, bij gebrek aan bumper zeg maar, eerst ens zien wat ie doet... hij gaf zojuist 15 graden aan, das te weinig, meterje is af te stellen, maar hj moet maar bewijzen hoe ie ut over de hele schaal doet.. Zonder beugel geen massa dus heb ik een lang stuk koperdraad enkele malen om het schroefdraad gedraaid en gesoldeerd, zou voldoende contact moeten maken.. voorlopig maar even zo in een stuk mantel..
binnenschermen, de plastic 240ers, die zaten a/d voorzijde nog steeds los, je hebt geen bevestiging, langs de rand komt ie dan ook erbij te bungelen en dat ziet er niet uit. Dan maar een gat in het binnenscherm, beetje prut erover, carroserieringen en het zit lekker stevig, de randen blijven ook mooi aangesloten zitten, nu moet de boel alleen niet gaan inscheuren.. ..dit ziet r ook niet meer uit.. ..en kun je de bovenste draagarmbouten eigenlijk losdraaien als de boel nog aan elkaar zit? zo gaat ie niet lukken.. Hoe stellen ze dat normaal gesproken af..? eea moet trouwens aan deze kant wel los, het stuurkogelrubber is door..
31 July 2010, 17:49
Jambon schreef:..dit ziet r ook niet meer uit..Daar zit ik ook nog wat op te bedenken: beschikbaar: nieuw PU en gestraalde ringetjes/kapjes. nog nodig: nieuwe stangetjes, buisje. Ik denk niet dat de lengte heel nauw komt. Dus ik wilde gewoon RVS draadeindjes halen samen met een pijpje om het geheel iets te verbeteren. Als je het echt goed wild doen: ![]()
31 July 2010, 18:00
zal wel PU worden, deze zijn 38 jr oud en hebben duidelijk een probleem met de dikkere stabi..
het spul op de foto is idd leuk, scheuren de huisjes op draagarmen ook niet meer, maar als je het verhaal bij de auto lest, deze is behoorlijk meer verlaagd dan onze verkeersdrempels toestaan, vandaar dat ze nu afstelbaar zijn middels het draadeind in de kogelgewrichten. en de veren zijn ook zwaarder dan in de handel verkrijgbaar.. er wordt met deze auto ge-raced.. Denk dat ik het maar op andere bussen houden de rest in het vet..
31 July 2010, 19:57
vanmorgen ook nog iets anders gedaan, heb op de sloop een 1.6 HDI opgemeten, het motorblok wel te verstaan, loop nog steeds met het idee om er op termijn een dergelijk blokje in te hangen. Niet gemakkelijk, carter zit verkeerd om, dus ook pomp. is carterpan verzagen , lassen en dan zit ie omgedraaid. Pomp aanpassen om te verplaatsen..
Er moet een bak achter (welke..) ipv er naast, dus koppelinghuis aanpassen, pasplaat ed. Koppelingplaat welke op de te gebruiken prise-as en bak past, moet ook in de drukgroep passen. Als ie noord-zuid wordt geplaatst zit het oliefilter met warmtewisselaar en koelwater thermostaat tegen / bij het schutbord. Het 1e betekent een adapter maken voor een externe oliekoeler (komt er nu al in..) en extern opgehangen filter. Eea zit nu rechts, zo ook de uitlaat met turbootje, het zal er druk worden... En dan zonder cat en wat dikker loodgieterswerk natuurlijk.. 207 HDI = 110 pk - 230-250 nm 1197kg 1 op 17 - 1 op 25 (ruim is me gebleken) 144 B20 = (nu) 85 pk - ???-??? nm 1200kg 1 op 8 - 1 op 10 tis vloeken in de kerk, kweet ut, alhoewel, C30 1.6 HDI.. (waar heb ik die dikke portemonnee ook alweer gelaten..)
1 August 2010, 17:53
Jambon schreef: Volvo had daar een speciale sleutel voor. Is een soort dop met een stalen staaf met allerlei bochten erin eraan vast. Staat wel in je Haynes! Rick
Volvo 142, 1969
1 August 2010, 19:36
rickhahn schreef:Jambon schreef:..en kun je de bovenste draagarmbouten eigenlijk losdraaien als de boel nog aan elkaar zit? zo gaat ie niet lukken.. Hoe stellen ze dat normaal gesproken af..? eea moet trouwens aan deze kant wel los, het stuurkogelrubber is door.. Mmm, waarom vergeet ik steeds dat ik het boek al 20 jr heb... je bedoeld SVO2731, een wringijzer voor de doppenset met een xtra bochtje.. eens zien wat een lasbrander doet.. (ik zeg branden..)
2 August 2010, 08:53
Die Haynes is wel handig, maar soms staat er gewoon 'haal de moer los' of 'haal het dashbord los'. Dit lijkt dan een klusje van 5 minuten maar kan de hele middag duren
![]()
Volvo 142, 1969
2 August 2010, 10:05
nou ja, in sommige gevallen kun je je dat zelf ook wel een beetje voorstellen, gelukkig zijn de boeken er (en je moet er aan denken dat je um hebt..) anders beland je in sommige gevallen moedelood in de hoek...
Over "klusjes van een hele middag" gesproken, de omschrijving voor het vervangen van het voorruitrubber van je "B" staat er toch wel redelijk goed in beschreven dacht ik.. ![]()
2 August 2010, 10:08
"het moedelood zakt me in de schoenen
![]() Kent u die uitdrukking beste luisteraar... |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
nieuwe banden merk Camac | volvo142 | 11 | 14.291 |
30 May 2013, 10:37 Laatste bericht: Jambon |
|
van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... | patrick2wd | 11 | 8.958 |
29 October 2012, 13:42 Laatste bericht: patrick2wd |