Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
frox schreef:
DopdeDouwer schreef:Ik, of eigenlijk frox, (had destijds de 144 geleend) heb op de A20 afscheid moeten nemen van een ruitenwisser na hermontage. (hij zwaaide nog, in de regen)

Big Grin haha ja dat was lachen ;D Het lachen was van korte duur want je gaat ze toch wel missen

ja nou, ik had zoiets in m'n 142 (t*ring wat vliegt de tijd..) met uiteraard die fijne zekeringen in de deurstijl, net ff wat vochtgevoeliger. Midden in een mega stortbui hielden ze r mee op, ongeveer hetzelfde resultaat, in een vlaag van verstandsverbijstering (en in een bocht in de bossen bij Ermelo oid) een klap op de zekeringkast gegeven, en daar gingen ze weer...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Bobine, ik heb een blauwe Bosch liggen, kan ik die nou zo gebruiken..?! En icm electronische ontsteking..?!

Anyone..??!

[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
gisteren er maar weer eens achtergekomen wat een lagere buitenlucht temperatuur voor de motor doet, hij liep een stuk beter dan tijdens de trip naar FR in de hitte, en wat was dat pingelen ook al weer... In OD pedaal "op de mat" en "no sweat" (geen zweed, uhm zweet..)

Heb een klein verbeterpuntje gedaan voor de "vakantietrip" De originele luchtinlaattoeter van het filter zit weer op de plek, verlengt met een soortgelijk stuk buis van een Ibiza en daarmee hangt ie aan het K&N filter. Zo krijgt ie iig wat rijwind (want aanzuigen doet ie natuurlijk niet) op z'n filter..

Heb al eens gedacht, die latere carbs op de 200 etc., daar zit een kap op waarmee ie aan de filtekast zit (toch..?) Als die op de oude Strombergs past (lees passend te maken, voetplaat oid), kun je um verlengen met bv een conusfilter vóór de radiateur, zodat ie in de zomer lekker koele lucht pakt. Weet zeker dat het nog meer voordeel biedt dan een K&N oid direct op de carb maar wel onder de warme motorkap..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
afgezien van het uitgefikte dashboard, is deze tunnelbak als zijnde Volvo herkenbaar..?!

[Afbeelding: 2119133330102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2336886730102125362S600x600Q85.jpg]

Anyone..?!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
vanmiddag even naar de sloop geweest, helaas is het "onderdelenmagazijn" opgeruimd, maar er liggen wel 2 heel andere gestrande projecten...

[Afbeelding: 2177167780102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2320359010102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Een Dodge Dart, tijdgenoot van onze 144's.

Over de achteras, misschien is de 240 as wat stabieler opgehangen om bijvoorbeeld de B21ET aan te kunnen, maar veel zal het niet zijn. De 164 as houdt de B30E ook goed.
De 240 draagarmen zijn wel slimmer gemaakt, ws. ook lichter. Ik heb een 140 arm die aan de onderkant met 3 korte dwarsstukjes versterkt (en verzwaard) is. Het waarom snap ik niet, de as hangt toch in allerlei rubbers te zwabberen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
dat versterken door r een "box" van te maken kom je op TB ook tegen, heb ik ook al aan gedacht.. zo blijf je brainstormen, beetje zonde van de PU bussen die ik besteld heb als je er dan weer 200 serie spul onder hangt.

Dat 164 verhaal is natuurlijk wel zo, maar de hele 100 serie, als je die op de handrem zet kun je ze nog behoorlijk op en neer duwen, en das puur omdat die hefboomwerking er niet is...

Ben benieuwd naar een 200 as, geen idee wat de kosten van een sper project zullen zijn, of dat je zo'n nieuwe sper (ander topic) ook in een 140 as kunt bouwen..? Dan lijkt het me de moeite om de beugels á la 200 as te lassen en de reactiestangen afstelbaar te maken en/of verlengen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
trouwens, dat "boxen" doen ze meen ik als er een stabi achter bij komt, om vervorming tegen te gaan..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Jambon schreef:Bobine, ik heb een blauwe Bosch liggen, kan ik die nou zo gebruiken..?! En icm electronische ontsteking..?!

Anyone..??!

Ik heb dat ook in mijn 164, werkt bij mij prima, dus ja dat kan lijkt me?
Volvo 164 E 1973
zou jammer zijn als ik m'n vertrouwde Lucas (soms gaat Engels lang mee) af fik..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.005 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.111 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.105 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.793 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)