Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B230ft rookt
#11
Ook eens een geval gezien met een gescheurd turbohuis.
Na starten en 20 sec. stationair draaien begon ie ook te blauwen.
Leuker kunnen we het niet maken...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#12
edwin schreef:Leuker kunnen we het niet maken...

maar wel makkelijker Big Grin
Antwoord
#13
turbohuis is niet gescheurd ,mischien toch nog de retourleiding van de turbo kontroleren.
Maar als de turbo overleden is ga ik voor de 15g.
Heeft iemand nog een 15g?
Antwoord
#14
het zal niet de retourleiding zijn, eerder de keerringen in de turbo. Krijg je ook een blauwe walm bij een koude start?

15G past, maar dan moet je retourleiding en nog wat kleine zaken aanpassen.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#15
olieretourleiding is het ook niet,was gewoon mooi schoon.
Als ik de auto start dan begint hij al bijna meteen te roken als een gek.
Ik denk nu dat er olie vanuit de turbo de uilaat inloopt.
Antwoord
#16
Vanavond de turbo eraf gehaald,in de uitlaatkant allemaal verbrande olie.
Er zat gewoon een soort van stroop op het schoepenwiel en binnenkant van het huis.
Dus er moet een andere turbo op.
Antwoord
#17
ik heb een gereviseerde 15g klaarliggen om van eigenaar te wisselen voor weinig

mail, bel of pb me
Antwoord
#18
De 15g is opgehaald klaar voor montage
Antwoord
#19
De 15g klaar gemaakt voor montage(inlaat en uitlaatgedeelte verdraaid en ook de olieaanvoer en afvoervoer en de koelwaterpijpjes gebruikt van een 13c).
Ik heb een 15g gebruikt met een rechte uitlaatflens met vlakke aansluiting(dus niet conius).
Heb hiervoor een flens gedraaid een kant een kamertje voor de turbokant en een conus voor de uitlaatflens).
Ik wilde aan de ferrita downpipe niet lassen.
Ook heb ik vandaag de i.p.d turbo nokkenas gemonteerd,morgen ga ik kleppenstellen.
En dan rrrijdennn, en benieuwd wat het resultaat is.

Ik wil Carlo van V.O.M.D. bedanken voor zijn mooie turbo.

Foto's volgen nog
Antwoord
#20
wat heel belangrijk is, is je drukdoos / accumulator. Die van de 15G is echt bagger en houdt je turbodruk niet constant en op peil. Hierdoor spoelt ie veel te laat op (wastegate lekt dan, net alsof de turbo zelf geen druk opbouwt en te groot is voor jouw motor, dat is dus niet zo!!). Je moet de accumulator van de oude turbo (of een andere) erop knutselen. Was een wereld van verschil bij mij.

De originele drukdoos wordt in een 850 nauwelijks gebruikt omdat de turbo vooral elektronisch wordt aangestuurd, dus hoeft de drukdoos nauwelijks iets zelf te regelen.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ervaringen IPD nokkenas B230FT jos evers 26 32.631 20 March 2016, 08:49
Laatste bericht: jos evers
  B230FT uit 1989 LH 2.2 of LH 2.4 Stevves 2 7.731 25 January 2014, 20:40
Laatste bericht: Stevves
  turbo rookt verschrikkelijk! GOLDEN TURBO 26 17.890 23 October 2012, 23:46
Laatste bericht: t200l
  740 B230FT onderdelen in de aanbieding, kans om goedkoop onderdelen te kopen!!!! Bossie 55 29.404 20 April 2012, 14:18
Laatste bericht: Omta
  Project B21ET eruit en B230FT erin. 245 turbo 1984 herbe777 83 60.029 10 December 2011, 22:19
Laatste bericht: LJ
  B230FT uit 760 automaat 1985 herbe777 10 8.787 1 October 2010, 21:53
Laatste bericht: herbe777
  ferrita met b230ft in 245turbo bunne 19 11.403 21 April 2010, 20:40
Laatste bericht: bunne

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)