Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
100 mA stroom aan born '87
#1
In Mijn 240 diesel is een lekstroom aanwezig.De batt is er een met een groen oog en maar 1,5 jaar oud.Nu heb ik die stopjes eruit gepruts om het peil na te kijken.Dit blijk ok te zijn, doch weer vergeten dit na meten met de refractometer(morgen doe ik dat zeker).De batt hangt nu aan de lader met afgekoppelde min klem.Mijn vraag is 100 mA niet te hoog voor een horloge ?
Antwoord
#2
ligt dat barrel in puin ga jij hem aan het infuus leggen, ik denk dat de patient al overleden is............

maarre, voor je horloge is het inderdaad teveel stroom maar je autoaccu kan dat wel aan.
Antwoord
#3
Lekstroom/verbruik is dus circa 0.1 A * 12 V = 1.2 Watt. Weet niet wat bv stukje radio-geheugen, een led lampje of het klokje verbruikt. Zoals het klokje thuis tikt, zo loopt het ook in de Volvo, zo-gezeid.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#4
Hij wordt geleverd in de staat zoals hij zich bevindt,niet gewassen,banden opgepompt en kan dan dienen als donor.Zondag staat 'm in Z holland. de oliekoeler en de cruise control laat ik ook zitten.De leds in 't handschoenkastje ook.
Antwoord
#5
domblondje schreef:Hij wordt geleverd in de staat zoals hij zich bevindt,niet gewassen,banden opgepompt en kan dan dienen als donor.Zondag staat 'm in Z holland. de oliekoeler en de cruise control laat ik ook zitten.De leds in 't handschoenkastje ook.

verkopen doen we HIER en niet HIER
Antwoord
#6
Ja akkoord. de born heeft er 5 dagen afgelegen en is toen geladen geweest met een lader.Spanning was vandaag 12,9 V (12,7 V =batt is vol)(12,3 v=plat)en de motor sloeg direct aan door het hoge starttoerental.13,4 v gaf de meter aan bij nullast.Is de lekstroom dan toch te groot na een 4 dagen of moet ik dringend een DC amperetang kopen om de elektronen te zien vloeien?Noot;de riem slipt niet en ik heb 3 mnd terug nieuwe kolen geplaatst met regelaar.
Antwoord
#7
Als men de deur van golf opent begint die al te gloeien,is dit ook van toepassing op een Volvo?Elke maal als ik start (warm) zie ik dat gloeicontrolelampje oplichten.De sensor acheraan de culasse heeft toch een zekere weerstand en de draad daar naartoe maakt ook geen massakontakt.De bedrading rond de motor heeft wel enige zonder isolatie gezeten door het veelvuldig inspuiten met contact cleaner.De auto bleef altijd rijden.Door het zien van al dat koper aan die stekker van de glioeirelais en meermaals een doorgebrande gloeier was het tijd om al de draad rond de motor te reviseren.Door dit te doen is er de fout ingeslopen van de platte batt na enkele dagen.Een oude A meter met de O in het midden uit een Landrover had me kunnen vertellen wat er gaande was.Achter een goed schema ga ik ook wel eens jagen,die van Bentley schijnen beter te zijn dan die van Haynes.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Sigaretten aansteker en radio geen stroom skidje 3 4.198 13 April 2015, 10:23
Laatste bericht: skidje
  spook in elektra, grootste deel zekeringen geen stroom meer Hbird1 5 4.101 24 December 2010, 19:38
Laatste bericht: Martin245
  Bedrading stekkerdoos - constante stroom Doeke Dobma 1 2.090 9 June 2010, 11:53
Laatste bericht: 242-turbo
  Geen stroom op de tankpomp en brandstofpomp v0lv0 14 12.734 9 November 2008, 21:00
Laatste bericht: v0lv0
  Tellers, meters en controlelampjes krijgen geen stroom geestschrijver 75 42.333 8 March 2007, 22:00
Laatste bericht: Postma 245 GL
  zekeringkast krijgt gedeeltelijk geen stroom. HELP 242-turbo 10 7.777 4 March 2007, 13:41
Laatste bericht: eric vermeer
  Geen stroom benzinepomp in de tank 245 GL Estate 1990 13 9.544 11 April 2006, 23:25
Laatste bericht: a.huis

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)