Berichten: 41
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2010
Balen dat je kleppen krom zijn. Maar om meteen een ander blok te monteren??? Koppie eraf, en een paar nieuwe kleppen kost veel minder en je weet wat je hebt. Misschien kun je zelf de kop demonteren/monteren. En anders de kop ff wegbrengen. Als je t zelf doet ben je, afhankelijk van de hoeveelheid kromme kleppen 100 euro kwijt. Als je t laat doen 400-500 euro bij een niet te dure garage.
Succes
Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
roel604 schreef:Balen dat je kleppen krom zijn. Maar om meteen een ander blok te monteren??? Koppie eraf, en een paar nieuwe kleppen kost veel minder en je weet wat je hebt. Misschien kun je zelf de kop demonteren/monteren. En anders de kop ff wegbrengen. Als je t zelf doet ben je, afhankelijk van de hoeveelheid kromme kleppen 100 euro kwijt. Als je t laat doen 400-500 euro bij een niet te dure garage.
Succes
een kop laten reviseren is duurder dan voor een paar 100 euro een ander blok er in te lepelen. en als jij dat voor honded euro kan laten doen geef me het adres maar dan!
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Zelfs een koppakkingset is al duurder dan een 'nieuw' blok!
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 66
Topics: 10
Lid sinds: Feb 2010
Het blijkt idd een 2l te zijn die verkeerd op kenteken staat!
Kop wordt gereviseerd en de kosten vallen allerzins mee. Over een week kan ik weer rijden.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Toch een B200, bedankt voor het kijken! Kan je misschien een foto maken van de zuigers en de schade die ze hebben aangericht, ter lering ende vermaak?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 66
Topics: 10
Lid sinds: Feb 2010
Dat zal niet gaan. De auto staat niet in de buurt en aangezien ik geen auto heb om er even naar toe te rijden.... Bovendien zijn ze er nu mee bezig.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Misschien hebben de garage pipo's een fototoestel? Ach ik kan me ook wel voorstellen hoe kromme kleppen eruit zien.
Op de foto de zuiger van een B19K, vroeg me af of de B200 er ook zo uitziet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 41
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2010
nick740 schreef:roel604 schreef:Balen dat je kleppen krom zijn. Maar om meteen een ander blok te monteren??? Koppie eraf, en een paar nieuwe kleppen kost veel minder en je weet wat je hebt. Misschien kun je zelf de kop demonteren/monteren. En anders de kop ff wegbrengen. Als je t zelf doet ben je, afhankelijk van de hoeveelheid kromme kleppen 100 euro kwijt. Als je t laat doen 400-500 euro bij een niet te dure garage.
Succes
een kop laten reviseren is duurder dan voor een paar 100 euro een ander blok er in te lepelen. en als jij dat voor honded euro kan laten doen geef me het adres maar dan!
Een paar kleppen laten monteren als je t zelf niet kunt is echt niet zo duur......Los van het feit dat je eigen blok laten zitten veel leuker is. Maargoed ,dat is wat ik zou doen.
E
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Ook eens een keer de snaar gehad met de Ford sierra turbodiesel.
Alles krom.
Andere kop erop maar blok is nooit helemaal fris meer geworden.
Waarschijnlijk toch een scheur in de zuiger.
Hij had de neiging om op 3 en een halve cilinder te lopen.
Niet veel later toch het blok opgeblazen (ging op z'n smeerolie draaien)
De schade hoeft dus niet alleen in de kop te zitten.
De rest heeft ook een dreun gehad.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 69
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2009
toch een vraagje om de hoeveel kilometer moet je de snaar laten vervangen ?
Volvo 240 GLE 1983 -121.000 KM<br />http://www.mijnalbum.nl/Album=YNI4JZ4D