15 April 2010, 20:11
Zo'n 84,5 cm over de voorste boutgaten gemeten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
|
15 April 2010, 20:11
Zo'n 84,5 cm over de voorste boutgaten gemeten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
15 April 2010, 20:18
Ok dan kan ik die ook nemen, nog even terug dus.. , je hebt um er onder zitten?
15 April 2010, 20:35
Jambon schreef:idd, ik heb (enigzins roestige) McGard sloten, alhoewel je die op stalen velgen er met een fitterstang zo afdraait natuurlijk, zitten er eigenlijk op omdat ik ze heb en het nieuwe rubber waar ik liefst zelf gebruik van wil blijven maken.. Uiteindelijk beschadigen ze toch verrekte snel, ookal laat je ze poedercoaten oid.. Sparen is de beste remedie. Toch kan je van die 100euro wel een hoop andere leuke dingen kopen voor je auto : ![]()
Groeten, Boele
15 April 2010, 20:51
heb inmiddels al weer even naar de metalen "overdoppies" van Conrad gekeken, 20€ idd, de rest kan ergens anders in worden geïnvesteerd. M'n vriendin schiet me voolopig de centjes voor het injectie en LPG gebeuren voor, binnenkort maar eens gaan winkelen dus, elke keer benzine tanken (-0.17€ p L in Poppel) is een hap uit de installatie..!
16 April 2010, 23:11
De Conrad "overdoppies" zijn besteld, zolang ze netjes blijven ga ik het r mee doen. Nu de naafdoppen nog passend zien te maken, "probleem" is dat er geen ruimte is onder de rand van het "centergat" voor de lipjes van de 140 dop, de dop is zelfs iets te groot, heb r maar 4 dus veel kans om hem "passend" te verprutsen is er niet...
Nog een update voor de Ralley-unit gebruikers. Ben wat aan het corresponderen geweest met een oudgediende van VDO, en heb deze reactie ontvangen... Beste Raymond. (it is I...) Het ijkgroep nummer van jouw instrument is 40/96 (tankmeter) Volgens mijn tabellen boek moet daar een tankvlotter bij met de volgende karakteristiek. Leeg = 10 ohm ½ = 123 ohm vol = 180 ohm De niveau hoogte bij ½ = 92 mm De niveau hoogte bij vol = 150 mm Ik kan een tankvlotter leveren die instelbaar is van 15 tot 60 cm (dus in de kortste afstelling zit ik op het Volvo niveau) Met een draaibare flens Deze vlotter is bij vol 180 ohm en leeg 10 ohm Prijs 100 euro. verzendkosten 6,75 euro (waarschijnlijk op maat gemaakt, niet gevraagd, maar wel mijn idee, je hebt de voet, je moet alleen weten welke er werkt en die zet je over) Een standaard element kost tussen 70 en 80€, maar mogelijk is er een ander model waarvan het tankelement dezelfde waarden heeft. Ik denk oa aan een 1800, daarvan is het dashboard opgebouwd uit losse instrumenten. Dus wie zich geroepen voelt...? stekkertje van het element af en de ohm-meter erbij... Ik ga morgen hetzelfde doen met die van de 544 en MGB (je weet ut niet...) Vol en leeg maakt me nog niet eens uit, je kunt de hefboom ombuigen, als ie de ohmse waarden maar haalt. Voor hetzelfde geld (liefst minder..) is dit goed op te lossen en kunnen er weer een "hoop" brandstofmetertjes gaan werken....
17 April 2010, 17:57
Mijn diverse tankelementen zijn het helaas niet, de standaard versie komt gemeten totaal niet in de buurt (maar dat wisten we al..)
Verder, omdat het zo koud is buiten, een paar extra rubbers geplaatst...komen van een 240 en zijn deels "gestoffeerd"... ...hier is de deur half in het slot, loopt mooi in de sponning, kan ook eigenlijk niet anders... Geinig wel, toen ik met de 140's begon had je wel al de 240's maar deze rubbers nog niet, ondertussen een hele tijd geen 140 gereden en nu ontdek je dit soort dingen, er gaat een wereld voor je open (van rubber that is..) ...om ze te plaatsen heb ik stevige DZ tape gebruikt (eerst goed ontvet natuurlijk), zo sterk als wat er op zit kun je alleen in de handel krijgen, de consument moet het weer met de bouwmarkt doen (en Bisonkit wordt altijd een drama, gatferdamme), maar het zit op zch goed op z'n plek, als de deuren een tijdje dicht zitten zal het wel lukken (niet dat het r afwaait..) De originele plakstrip heb uiteindelijk met de dremel en een een slijpschijfje verwijderd om te voorkomen dat ik gaten zou trekken in het rubber... (Ik wil wel eens een Zweeds rol plakbad meemaken, me dunkt dat je daar een vergunning voor nodig hebt... :o ) Anywho, ben r nog niet mee op de snelweg geweest maar het zal wel iets schelen anders had Volvo het niet verzonnen. (schelen in geluid hè, hij zal r niet harder door lopen..) De naafdoppen (helaas ik heb r maar 3) hebben een slijpschijfbehandeling ondergaan, alle lipjes zijn r af en op 5 punten ingeslepen zodat r wat "inbuiging" kan ontstaan bij het door de velg drukken. Beetje moeite maar het gaat goed, en omdat het gat eigenlijk te klein is krijg je ze alleen met geweld r af.. Bij de bandenmeneer zal ik ze r zelf af moeten halen om te voorkomen dat ie ze indeukt.. ziet er ongeveer zo uit... .. hier zit r nog wat verf op, inmiddels zijn ze nog eens gepolijst (ze zijn niet perfect..) en plaatselijk uitgedeukt en zitten r op... nu de moeren nog opleuken.. Heeft iemand nog een 140 naafdop over..?!
18 April 2010, 08:21
ziet er netjes uit die naafdoppen.
Wat voor velgen zijn dit ook al weer? 17" stalen XC90 velgen??
18 April 2010, 10:00
nee zijn 16" van ik meen een V70, er was (is) bij Volvo geen 17"staal, en de ET liep ook maar 3mm uit de pas..
Heeft iemand nog een 140 naafdop over..?!
22 April 2010, 22:15
Zijn dat die nep chromendopjes? Dat ziet er nog fraai uit dan!!
Groeten, Boele
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
nieuwe banden merk Camac | volvo142 | 11 | 15.004 |
30 May 2013, 10:37 Laatste bericht: Jambon |
|
van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... | patrick2wd | 11 | 9.111 |
29 October 2012, 13:42 Laatste bericht: patrick2wd |
|
wat nieuwe olie allemaal kan doen... | patrick2wd | 33 | 28.105 |
7 November 2011, 17:07 Laatste bericht: Boele |
|
aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 | Bert145 | 56 | 32.771 |
5 July 2009, 20:28 Laatste bericht: Marc1970 |