Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
ik heb hem maar even naar Hooftman Alphen gebracht, daar werkt een monteur die het stukken beter kan dan ik ;D
Hij loopt nu als een zonnetje!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 470
Topics: 42
Lid sinds: Jul 2008
Wat was er nu stuk aan? het membraampje?
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
ik vermoed gewoon de algehele afstelling, morgen hoor ik de details, monteur was al naar huis.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
Niks kapot in de carburateur. Alles nu volgens het boekje afgesteld.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
toch niet bleek een half uur geleden weer...
Na een kort ritje, spontaan afslaan op een kruispunt. Met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen.
Wel benzine, ruikt niet verzopen, startmotor draait als een tierelier. Geen vonk zou je denken, kijken wat hij morgen doet. Misschien is de bobine niet in orde.
Maar als het oude probleem weer teruggekeerd is, zal hij morgen gewoon weer starten.
Gelukkig vlak bij huis, dus de auto maar even een parkeervak ingeduwd.
Wordt vervolgd.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
zo, vanmorgen startte hij dus weer gewoon... alleen loopt dan zeer beroerd, misschien toch te veel benzine. Met heel veel gas geven lukte het om de auto ÃÃn straat verder te rijden. Daar aangekomen sloeg hij prompt weer af en wilde hij daarna weer niet starten.
Tot overmaat van ramp gooide ik de deur dicht met de sleutels in het contactslot!
Gelukkig heb ik met een klerenhanger het knopje weer omhoog kunnen trekken (wel aan ÃÃn kant de deurgreep hefboom per ongeluk los getild, paneel moest er dus even af).
Ik dacht er nog aan om woonplaatsservice bij de wegenwacht aan te vragen, had hij gelijk naar het startprobleem kunnen kijken, want daar ben ik nog niet uit. Bobine heb ik door al het gedoe nog niet kunnen wisselen, maar ik verwacht toch dat het iets in de carburateur is, misschien blijft de naald hangen of zo waardoor hij zichzelf verzuipt.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Er zal wel iets in de vlotterkamer niet pluis zijn, wat je zegt. Toch benieuwd hoe die monteur het probleem heeft opgelost zonder het op te lossen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
Marc1970 schreef:Toch benieuwd hoe die monteur het probleem heeft opgelost zonder het op te lossen.
zeker twee uur heeft hij er aan gewerkt!
Ik ga hem dinsdagochtend bellen!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
ik zit nog even 'hardop' te denken terwijl ik mijzelf 'inlees' voor wat betreft de werking van de carburateur.
Hij slaat steeds af bij stationair, waarschijnlijk omdat de motor dan verzuipt. Na een uur start hij weer maar zodra de motor weer stationair loopt (nog niet volledig warm), slaat hij weer af. Hij verzuipt dan blijkbaar weer. Starten met gaspedaal volledig ingetrapt lukt echter niet.
Vorige keer dat het gebeurde, ben ik naar de garage kunnen rijden door continu gas te geven. Bij de garage aangekomen (motor goed warm) durfde ik het gaspedaal wel los te laten (ik was immers op de plaats van bestemming) en wat schetst mijn verbazing: hij slaat niet af!
Het heeft dus te maken met de stationairregeling maar het is 'over' als de motor goed warm is...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
De Stromberg heeft hoegenaamd geen stationairregeling, alles wordt geregeld door de naaldhoogte in ÃÃn en dezelfde grote sproeier. Behalve de choke, die opent een extra zijkanaaltje.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969