Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ferrita met b230ft in 245turbo
#11
Citaat:Ohja, bij mij verlaagden de Lesjoförs veren achter wat extreem, ik heb er weer wat ringen tussen gezet (25 mm) om tussen standaard en extreem uit te komen.

Helemaal eens, ik ga achter ook weer 2cm ophogen, want het is net teveel zo.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#12
het probleem is dat je een uitlaat systeem hebt gekocht oor een 240
alleen heb je een 740 turbo motor in je auto.
Antwoord
#13
nick740 schreef:het probleem is dat je een uitlaat systeem hebt gekocht oor een 240
alleen heb je een 740 turbo motor in je auto.

dat geeft alleen een downpipe die iets lager hangt (als je het 90+ uitlaatspruitstuk gebruikt..), voor de rest moet de uitlaat dan niet tegen de achteras komen etc. Maar idd, oliefilter zit dan ook wel in de weg met die arm. Misschien eens kijken naar een 960 oliefilter-arm? die zijn wat korter, misschien past die ook zo.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#14
ik meen dat er op TurboBricks een paarpics staan die dit prbleem verwoorden, filter is verplaatst naar beneden en naar voren oid, gaat net, ziet r alleen breekbaar uit..

Wat mij dan te binnen schiet is een adapterplaat, 2 slangen en een "remote" filterhouder, ik heb zo'n ding voor m'n 140..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#15
Ik heb ook al gedacht om het oliefilter+arm iets te laten zakken,en dan een iets langer steuntje te maken.
Oliefiter komt dan iets schuiner naar beneden te hangen.
Antwoord
#16
Bij een 960 zit het filter toch in de oliepan geschroeft?
Antwoord
#17
bunne schreef:Bij een 960 zit het filter toch in de oliepan geschroeft?
nope, zit vast aan een speciale externe steun, ik dacht zelfs met flexibele slangen. zal vanavond eens kijken of ik het nog heb liggen.
Antwoord
#18
voor mijn 240 heb ik de het holle verlengstukje dat de koeler aan de arm vastzet aangepast (langer gemaakt) zodat het filter+koeler direct op het blok komen. Is wel wat krap achter de dynamo maar het past wel allemaal. IK heb ook het een hitteschild bij de dealer gekocht voor over de motorsteun die daar zit, bij filterwissel of kleine lekkage komt er dan geen olie meer op de steun.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#19
Dat lijkt mij een mooie oplossing van jw240
Antwoord
#20
de 245 is nu verlaagd met lesjofors verlagingsveren,en de achteras is nu ongeveer 3cm los van de uitlaat.
Dus het schuurd niet meer langs elkaar.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ervaringen IPD nokkenas B230FT jos evers 26 32.642 20 March 2016, 08:49
Laatste bericht: jos evers
  B230FT uit 1989 LH 2.2 of LH 2.4 Stevves 2 7.731 25 January 2014, 20:40
Laatste bericht: Stevves
  740 B230FT onderdelen in de aanbieding, kans om goedkoop onderdelen te kopen!!!! Bossie 55 29.459 20 April 2012, 14:18
Laatste bericht: Omta
  Project B21ET eruit en B230FT erin. 245 turbo 1984 herbe777 83 60.029 10 December 2011, 22:19
Laatste bericht: LJ
  B230FT uit 760 automaat 1985 herbe777 10 8.789 1 October 2010, 21:53
Laatste bericht: herbe777
  B230ft rookt bunne 36 22.142 24 June 2010, 10:08
Laatste bericht: janspeed
  afstelproblemen bij 245Turbo met intercooler turbod 2 3.040 22 September 2009, 20:07
Laatste bericht: edwin
  Ervaringen Ferrita 3" 240 turbo Muisje 32 20.829 13 January 2009, 10:53
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)