Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ferrita met b230ft in 245turbo
#1
Ik heb laatst een ferrita 3" uitlaat onder mijn 245 turbo gemonteerd,ik heb nu het volgende probleem.
De downpijp komt tegen het oliefilter aan(bij een 230ft zit het oliefiter meer naar achteren)
En de uitaatpijp gaat onder de achteras door,waarbij de uitlaat de achteras raakt.
De uitlaat is goed gemonteerd,wie heeft het zelfde probleem of heeft een oplossing?

Bunne
Antwoord
#2
originele ferrita voor 2/7/9 gaat over de achteras, denk dat je de verkeerde hebt.

pasvorm 2serie is deze de enige optie: http://www.europeantuning.nl/shop/index....t&Itemid=2
Antwoord
#3
Jelmar schreef:Klopt, een ferrita uitlaat voor een 240 loopt onder de achteras door.
Dat klopt dus.
Dit gaat reacties opleveren...Jelmar, je bent terug.
Antwoord
#4
:-\ ik heb 1 gebruikte en 1 nieuwe liggen die beide over de achteras gaan...

EDIT: nu ben ik echt in de war, op de foto gaat ie ook onder de achteras door.

als hij rammelt bij de achteras heb je misschien de achterkant verhoogd met van die tussenbussen/spacers onder de achterveren?
Antwoord
#5
Citaat:Klopt, een ferrita uitlaat voor een 240 loopt onder de achteras door.
Dat klopt dus.

Terug van je sabbatical ?
En meteen een goede oude gewoonte in ere hersteld:
Topics vervuilen.. ;D
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#6
vlgs. mij is deze Ferrita bedoeld voor een verlaagde 240, dan past ie wel onder de achteras door, anders (net) niet.

Misschien een goed excuus om er een paar Ljesjofors veren onder te zetten? Wink
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#7
De 245 is niet verhoogd,verlaagd gewoon standaard.
Mischien moet ik wel verlagen.
Antwoord
#8
http://www.pbase.com/stealthfti/modest

Daar ook nog wat info over de Ferrita.

Ohja, bij mij verlaagden de Lesjoförs veren achter wat extreem, ik heb er weer wat ringen tussen gezet (25 mm) om tussen standaard en extreem uit te komen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#9
anders is een bocht toch zo gebogen (bij de gespecialiseerde uitlatenboer..)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#10
Ja leuk allemaal de uitlaat koste me E570,- dus ik verwacht niet dat ik geld moet uitgeven om de ferrita te moeten aanpassen.
En als dat moet doe ik het liever zelf ben zelf lasser/fitter.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ervaringen IPD nokkenas B230FT jos evers 26 32.631 20 March 2016, 08:49
Laatste bericht: jos evers
  B230FT uit 1989 LH 2.2 of LH 2.4 Stevves 2 7.731 25 January 2014, 20:40
Laatste bericht: Stevves
  740 B230FT onderdelen in de aanbieding, kans om goedkoop onderdelen te kopen!!!! Bossie 55 29.404 20 April 2012, 14:18
Laatste bericht: Omta
  Project B21ET eruit en B230FT erin. 245 turbo 1984 herbe777 83 60.029 10 December 2011, 22:19
Laatste bericht: LJ
  B230FT uit 760 automaat 1985 herbe777 10 8.787 1 October 2010, 21:53
Laatste bericht: herbe777
  B230ft rookt bunne 36 22.105 24 June 2010, 10:08
Laatste bericht: janspeed
  afstelproblemen bij 245Turbo met intercooler turbod 2 3.034 22 September 2009, 20:07
Laatste bericht: edwin
  Ervaringen Ferrita 3" 240 turbo Muisje 32 20.826 13 January 2009, 10:53
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)