28 March 2010, 15:21
Dat zijn geen koelribben, dat is een 5-cilinder uit een 850.
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
|
28 March 2010, 15:21
Dat zijn geen koelribben, dat is een 5-cilinder uit een 850.
28 March 2010, 16:40
ZwerverRoodbaard schreef:Ik heb ook eens naar die auto lopen zoeken, naar meer informatie, alleen heb niks kunnen vinden maar welke velgen zijn het, de V70/850 16" die ik heb heeft geen doorlopend gatenpatroon.. DopdeDouwer schreef:Dat zijn geen koelribben, dat is een 5-cilinder uit een 850. mooi, dat past dan ook, V8 toch wel...
28 March 2010, 16:44
Past net:
![]() Die auto is toch wel een beetje mijn benchmark voor het upgraden van een 142 / 152 ![]()
28 March 2010, 16:46
mmm, kleintje turbo, mooi vlak, ziet er lekker rustig uit zo. Alleen jammer dat je aan de plaatjes nooit ziet waar de probleempjes zitten. 1 op ??
28 March 2010, 17:06
testje..
net even in de schuur wezen schuren (daarom heet het ook zo..), dit http://web.140-klubben.org/renovering/ eens uitgeprobeerd. Men neme het zwart gespoten exemplaar van de donortuut... ...de binnenzijde is behoorlijk vergaan, er zit een laagje chroom opgedampt welke met een primer ter bescherming is afgedekt, de primer vergaat na verloop van jaren en het chroom laat los... ...zolals de beschrijving op de SE site laat zien, eerst een laag (lagen..) zilver er over om de gaten op te vullen... ...voor de stevigheid een laagje primer erop... (beetje omgekeerde wereld..) ..net als het voorbeeld, met de excentrische schuurmachine geschuurd, maar dat gaat me ook op lage snelheid te hard en ongecontroleerd, voor je het weet schuur je er witte plekken in omdat je net ff te lang op 1 plaats zit, zo blijf je ad gang. Ik heb uiteindelijk de stapel waterproof gepakt en de diverse gradaties tot 1200 doorlopen. Het werkt dus zeker. In geval van dit exemplaar zie je nog een zweempje geel. Verder kan ie niet meer gebruikt worden, het chroom dat wel is achtergebleven is geoxideert, de zwarte plekken, polijsten met pasta heb ik nu achterwege gelaten. Dus ja het gaat, aan te bevelen is gewoon met de hand en waterproof schuren, zo groot is het ding nu ook weer niet, al met al 1 1/2 uur inclusief mechanisch polijsten. Maar je hebt een exemplaar nodig dat alleen wat "spikkels" mist. Die kun je dan prima met zilvergrijs invullen en de buiten zijde schuren en polijsten. Deze staat inmiddels in de primer en spuit ik net als de bumper...
28 March 2010, 23:19
Best wel een rotklusje...
Ik heb het destijds ook gedaan. Je moet je beheersen om niet ook de buitenkant van wheelspray te voorzien; vele malen sneller.
29 March 2010, 00:15
Namaken in RVS of alu is voor een beetje lasser te doen, en dan polijsten...
29 March 2010, 23:02
ziet er allemaal goed uit Jambon,mooie wagen.
wil je voor mij de monroe dempers meenemen naar de elandrun,als je ga. heb je ook nog een stabilisatiestang over?
29 March 2010, 23:41
bart36 schreef:ziet er allemaal goed uit Jambon,mooie wagen. Monroes gaan mee, stabi, helaas, tenzij je een standaard bedoeld..? |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
nieuwe banden merk Camac | volvo142 | 11 | 15.004 |
30 May 2013, 10:37 Laatste bericht: Jambon |
|
van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... | patrick2wd | 11 | 9.101 |
29 October 2012, 13:42 Laatste bericht: patrick2wd |
|
wat nieuwe olie allemaal kan doen... | patrick2wd | 33 | 28.089 |
7 November 2011, 17:07 Laatste bericht: Boele |
|
aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 | Bert145 | 56 | 32.712 |
5 July 2009, 20:28 Laatste bericht: Marc1970 |