Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
heb ik iid ook aan gedacht, het is wel de "langste" die een 140 gehad heeft. Anders is het een 145 as, en die is nog "korter". Alleen, wat doet ie dan in de andere versnellingen, tis niet de bedoeling dat het een slome bak wordt. In OD wil ie nu ook nog redelijk trekken, eigenlijk valt dat helemaal niet tegen op het Strombergje.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Kleine update. Vandaag heeft ene "Bernd" uit SE een jalouzie voor de achterruit voor me meegebracht (uit SE) voor Nederlandse begrippen een prikkie, en een 2 serie voltmetertje voor het clustertje op het dash. Metertje overgenomen van "Nicky740" , bedankt nogmaals. (z'n 242 kunnen bekijken, daar ligt dus dikkere uitlaat onder dan een gemideld huis nodig heeft voor HWA..)

Ok, die "Bernd", buitengewoon vriendelijk kerel, brengt van tijd tot tijd wat auto's naar NL. De rode 244 op de trailer zag er oud maar niet verkeerd uit. Ik heb hem vandaag dus ontmoet bij Wim's Classics. Bernd is positief, daarna ging het rap onderuit...

Ik zag daar nl op het erf 3 auto's staan met de verhoogde strips op de dakgootjes, dus dan is de vraag bij WC snel gesteld, verkoop je die ook? Nou, had dat maar niet gedaan... De beide zwarte strips van de GLT's was niet mogelijk, worden opgeknapt, maar de zwart met chroom op de trailer wel. Even gekeken hoet het vast zit, gaat lukken. Maar zeg ik, deze is beschadigd dus wordt um niet.. Vervolgens kwam er een korte maar hevige stortvloed aan "hier heb ik geen tijd voor, als je denkt iets te vinden wat wel mooi is zoek je maar verder, allen serieuze klanten, dat geloof ik allemaal wel, en met hoongelach z'n toko weer in...

Kijk, daar maak je serieuze klanten mee...! Top, kan niet anders zeggen..

Maar goed, ff afkoelen, thee opdrinken en de jalouzie gaan schoonmaken, en r ontbreken 2 plaatjes dus dat moet even gefabriceerd worden... pics later...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
nou metertjes compleet, kabeltjes liggen r al, nu nog ff aansluiten, sensoren komen wel maar iig kan de "kerstverlichting" branden....

[Afbeelding: 2609749180102125362S600x600Q85.jpg]

...zit je net lekker plaatjes te schieten, kijk je in de achteruitkijkspiegel, je schrikt je lam...

[Afbeelding: 2284669330102125362S600x600Q85.jpg]

...ooh, tis gelukkig maar de matzwarte 440 van de buren, pfff... anywho, zo zit ie der op...

[Afbeelding: 2779236980102125362S600x600Q85.jpg]

...heb geen beugeltjes gemaakt, die ontbreken in de onderhoeken, maar plaatselijk met dz-tape bevestigd, is steviger en rammelvrij ook. Alleen het ramen wassen is lastiger, maar als ie r een keer af moet, dun mesje en voorzichtig trekken, dan komt ie r wel af..

[Afbeelding: 2059498650102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Weet ook zo'n ding te liggen voor een amazon. Maar weet niet of het een porum is op de Amazon.
Heeft iemand toevallig een witte amazon met zo'n zwarte Jalouzie op de achteruit?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Hangt heel sterk af van de kleur van de auto, kijk eens rond op zweedse sites, daar zie je ze wel eens maar soms in "custom" kleurtjes gespoten. Het moet bij de stijl passen vindt ik. Ga je voor klassiek, dan zou ik het niet doen. Ooit eentje gezien, de auto was (niet origineel) zilvergrijs, de louvres ook, en dat was erg netjes, maar daar hebbie um weer, de kleur...

Mocht je intresse hebben dan zou ik eens een mailtje doen naar de Zweed die de mijne heeft meegebracht, 50 euri...

edit: wat ook nog meespeelt is dat een 140 overal de combi "chroom"-zwart heeft, een Amazon heeft op de banden na nauwelijks zwart, en springt dat ding eruit...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Vandaag bezig geweest met wat spaghetti, de olietemperatuurmeter doet het inmiddels (rondje rond de kerk 80graden), er zat nog uit de vorige auto een VDO "oliepeilstoksensor" in en die blijkt te werken op de Volvo meter, hoeft er ook niks ik het carter geschroefd te worden, deze zit daar uiteindelijk ook. Voltmeter doet het ook, is alleen + en -. Buitentemp is even afwachten op de juiste sensor. Alleen de lampjes doen het nog niet, die zitten er niet in.

Wie heeft er nog 1 of 2 VDO lamphoudertjes, fittinkjes over??

Nog even met mr. Stromberg bezig geweest en de brandstofopbrengst. Van de Stromberg heb ik, omdat ie te rijk staat, de naald iets in z'n zitting laten zakken. Het voetje van de naald ligt nu gelijk met onderzijde zuigertje(de originele afstelmogelijkheid in de buis is gebroken helaas) dus een paar 10e lager. Hij pakt wel "feller" op nu http://i303.photobucket.com/albums/nn134...drik01.jpg , maar inhouden en soms afslaan doet ie ook nog.

Het viel me vervolgens op dat er uit de brandstofpomp lucht in het filtertje komt, welke z'n weg vervolgt richting carb, ik heb dus de brandstofpomp gewisseld met een goed exemplaar maar de bellen blijven. geen idee of r sowiso lucht in de flotterkamer zit bij bedrijf maar dat komt r ook uit via de naald, en daar loopt ie niet op. Waar komt dat nu weervandaan..?! Dit veklaard wellicht het inhouden en afslaan. Leidingen zitten vast, ook onder de auto gezocht, zit ook vast maar dan zou je het ruiken en zien. Enige wat ik kan verzinnen is een poreuze slang die (vreemd genoeg) niet "zweet" maar omdat daar wellicht de minste werstand onstaat tov de lengte van de brandstofleiding van achter plus het "lichaam" aan liters brandstof waar door de pomp aan getrokken wordt, en zo lucht binnen haalt...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Citaat:Wie heeft er nog 1 of 2 VDO lamphoudertjes, fittinkjes over??

'k zal vanavond eens struinen.
Bij ons hangt een -in onbruik geraakte- besturingskast voor de nooddieselsprinklerpomp.
Hierin zitten nog de VDO klokken (helaas 24 V >Sad)
Kijken of daar nog die lamphoudertjes in zitten.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
dat zou mooi zijn! Ik heb een bak vol van dit spul maar das allemaal ouder en iig niet van latere versies. Had ik dat spul maar meegenomen uit de sloper (en ook de andere klokjes en frame-tjes... >Sad
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
kun je dat 24V niet aanpassen? spoeltje wisselen?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Die VDO's zijn allemaal dichtgefelst.
Openmaken wordt een crime.
Nee...'t is het allemaal niet waard...

Heb je een plaatje van zo'n lamphoudertje?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.004 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.101 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.089 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.713 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)